loading...
تعمیرات وسایل برقی
هانیه اکبرپور بازدید : 52 چهارشنبه 13 بهمن 1400 نظرات (0)

عکاسی علم دارد

عکس گرفتن در آتلیه مانند گرفتن عکس سه در چهار نمی باشد که تنها چهره هدف قرار داده شود. مانند ۲ درصدی ها خودت را آماده کن! برای مثال ما در آتلیه هامون شیوه های مختلفی را برای عکاسی از کودک یک ساله مانند راه رفتن ، بازی کردن در فضای باز و.. خانه بازی درنا آخرین مورد از جاهای دیدنی مشهد برای کودکان است که در این مطلب به معرفی آن میپردازیم. از این که تتا اینجای مطلب با همراه بودید متشکریم. سلام دوستان در این پست در خدمت شما عزیزان هستیم “مجموعه ای از زیباترین ژست عکس کودک دختر یک ساله“. در مورد این بچهها، عکاس اگر نتواند ارتباط دوستانه برقرار کند، طبیعی است که کودک اجازهی گرفتن عکس خوب را نمیدهد؛ بنابراین هرچه فرزند ما در آتلیهی عکاسی احساس راحتی و شادی داشته باشد، میتوان از او ژستهای متفاوتی را درخواست نمود. به تصویر کشیدن محبت خانواده میتواند باعث اعتمادبهنفس فرزند شما شود. یکی از نمونه هاشو همسریم میدونه که وقتی اون ادم نیازمند کمک بود بهش کمک کردمو باعث شد دعوای بدی با همسری بکنم. نه سلام برسون باشه شما هم سلام برسونید .(خواهرشوهر1و2 همسفرش بودن) صبح جمعه بابا مراسم دعای ندبه داشت و من بعد از نماز جوجو رو بیدار کردم گفتم برو اونجا الان مهمونها میان .جوجو هم گفت زوده از 5 صبح که مهمون نمیاد.دوباره 6 بیدارش کردم و دوباره 7 .بالاخره رفت و منم میخواستم با نی نی برم اما جوجو اصرار کرد که :عزیزم الان زوده بزار من برم اگه مهمون اومده باشه زنگ میزنم تو هم بیا.ومن همچنان نگران تا اینکه جوجو 9 زنگ زد گفت الان میام دنبالت حاضر باش و وقتی رفتم دیدم مهمونها تازه دارن میان .

پرسیدنی نیست تجربست

هلیوم پارک مشهد همه روزه باز است و فعالیت خود را از ساعت 10 صبح آغاز کرده و 10 شب خاتمه میدهد. موقعیتهایی مثل یک روز تعطیل، پیک نیک، گشت و گذار در پارک و… بلکه می توان از او در حال بازی و سرگرمی عکاسی نمود. برای تنظیم خواب کودک توجه داشته باشید در طی روز کودک بازی و سرگرمی داشته باشه تا شب بخواب برود. درخواست نمونه کار قبلی عکاسان میتواند در انتخاب آتلیه عکاسی نوزاد و کودک به شما نیز کمک کند. اصولا مادر ها عادت دارند که قبل از این که به آتلیه بروند تحقیق هایی در اینترنت در مورد ژست عکاسی از کودک خود انجام دهند و میخواهند این ژست ها را هرطور که شده بر روی کودک خود نیز پیاده کنند. ژست عکس کودک یک ساله - جدیدترین ژست های عکاسی کودک مدل 2018 و … در آتلیه کودک بایستی از روند بازی کردن ، استراحت و خوابیدن کودک عکس گرفته شود و ژست های مختلفی را امتحان کنند. منتظر بمانید تا سوژه با کیک بازی کند، آن را به صورت بمالد و سرتاپا کیکی شود! واقف بودن به نکات ذیل به همراهان سوژه کمک خواهد کرد تا سیر عکاسی را به صورت قابل پیش بینیتر بگذرانند.

شرایط قالب حکم است

چرا که ما ایرانیان به دلیل دارا بودن مهر وافر تمایل داریم خاطرات را بارها وارسی نمائیم و از دیدن چند باره آنها غرق خوشی شویم. نرده های چوبی با دارا بودن هر دو فاکتور زیبایی و استحکام، انتخاب مناسبی برای فضای های داخلی ساختمان ها و منازل می باشند. شک نکنید تماشای این عکسها برای کودکتان حسابی لذتبخش خواهد بود. آخرین و مهمترین نکته چاپ عکسها است. شما میتوانید به منزله ایجاد تغییر و تنوع در عکسها لباسهای مختلفی را امتحان کنید. برای استراحت و صرف وعدههای غذایی نیز میتوانید به رستوران و کافی شاپ مجتمعی سری زده و خستگی را از تن خود بیرون کنید. در صورتی که از کودک در فضای باز عکاسی شود فرزندتان کمتر کلافه می شود همچنین احتمال عصبانیت و خستگی آنها نیز خیلی کمتر می شود. بنابراین بهتر است کودک برای قرار گرفتن در این محیط آماده باشد و والدین در مورد آتلیه کمی توضیح به آنها بدهند همچنین هنگام انتخاب آتلیه حتما به آنجا سر بزنید و اطمینان حاصل کنید الزمات اولیه را میتوانید فراهم کنید. و ما میتوانیم با رزرو و تعیین وقت قبلی از آتلیه نوزاد و کودک اطمینان حاصل نمائیم که مجموعه عکس آتلیه کودک یک ساله را به مثابه گنج نگه خواهیم داشت.

توان اصلی را پیدا کنید

توجه: لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید. در مجموع باتوجه به ویژگیهای کوهسنگی لند و منطقهای بینظیری که در آن واقع شده، میتوان کوهسنگی لند را مجموعهای تفریحی و دیدنی تمام عیار تعریف کرد. نظر آن ها چیست؟ حالا نظر شما چیه؟ به نظر من با اون هم باید کنار بیاییم البته در حدی که شخصیتمون زیر سوال نره. جهت مشاهده آلبوم زیر روی یک عکس کلسک نمایید و سپس ورق بزنید. خبر خوب اینکه روی تعدادی از محصولات پرطرفدار، تم اختصاصی کودک نیز قابل سفارش است. ایدههای جالب ژست عکس کودک دختر برای زیباتر کردن عکس پرنسس … پس بدانید که گرچه ما در خانه همواره توفیقات جدی در ثبت عکس های خوب از کودکمان داریم اما ذهنمان آماده ی ارایه و انتخاب بهترین ژست های عکاسی کودک در آن واحد نیست. به همین دلیل است که بسیاری از تازه والدین در سدد هماهنگی با آتلیه نوزاد بر میآیند تا روند عکاسی کودک را تحت عنوان ثبت عکس آتلیه کودک یک ساله پیش ببرند. با تشکر از آتلیه عکاسی بُنسای که مارا در تدوین این مطلب یاری نمودند. عکس هایی که در این مطلب مشاهده می نمایید از یک مدل زیبای ایرانی به نام دلوین خانم است.

هانیه اکبرپور بازدید : 49 شنبه 26 تیر 1400 نظرات (0)

کوپلر پیچی قفل شونده

این نوع کوپلر نوعی خاص از وصله های مکانیکی است و استفاده از آن در زمان هایی که طول آرماتور در حدود 20 سانتی متر باشد، صورت می گیرد. این نوع اتصال مکانیکی بهترین روش برای ادامه دادن میلگردهای انتظار کوتاه، تعمیر و مقاوم سازی بتنی می باشد.

کوپلر با رزوه چپ و راست

از این کوپلر در مکان هایی که هیچ از یک آرماتورها امکان چرخش نداشته باشند، استفاده  می شود. نحوه ساختار این گونه کوپلرها به گونه ای است که با چرخاندن کوپلر رزوه های دو آرماتورو با کوپلر درگیر شده و رزوه ها تا انتها درون کوپلر بسته می شوند.

کوپلر انتهایی

کوپلر انتهایی جایگزین مناسبی برای خم های انتهایی تیر و ستون بوده و می تواند فضا را برای آرماتوربندی و بتن ریزی به میزان 60 درصد فراهم کند.

کوپلر تبدیل

کوپلر تبدیل دارای دو سایز مختلف بوده و امکان اتصال دو آرماتور با قطرهای متفاوت را فراهم می کند. این گونه کوپلرها معمولا در ابتدا به آرماتوری که قطر بیش تری دارد بسته می شود.

کوپلر گروتی

استفاده از کوپلر گروتی بیش تر برای سازه های پیش ساخته استفاده می شود. ساختار این گونه بتن ها به گونه ای است که از یک طرف دارای رزوه و از سمت دیگر دارای محفظه ای برای ریختن بتن گروت می باشند. استفاده از این کوپلر در قطعات پیش ساخته مانند تیر، ستون یا دیوار امکان پذیر می باشد.

کوپلر پیچی - فورجينگ | شرکت پویاگستر | فروش دستگاه و اجرای جوش سر به سر  ميلگرد

هانیه اکبرپور بازدید : 55 شنبه 08 خرداد 1400 نظرات (0)

تاریخچه فورجینگ میلگرد: این تکنولوژی در سال 1952 میلادی با هدف کاربرددر صنایع ریلی وخط آهن ابداء ودر پی آن به علت صنعتی شدن...

از عمده دلایل ظهور این نو آوری میتوان به موضوع وبحث مهم مقاوم سازی و تضمین استحکام سازه های بتنی اشاره نمود که نتیجه آن  افزایش ضریب امنیت جانی ومالی ساکنان و کاربران این سازه ها بود.اولین مبتکران واستفاده کنندگان از این تکنولوژی سازمان راه و شرکتهای نصب خطوط ریلی در کشور کانادا بودند که با استفاده از این روش توانستند جایگزین مطمئن تر و مناسبتری را  نسبت به سایر روشهای اتصال ریلهای آهن (کلمپینگ ،ترمیت و...)  به دنیای جوش  فلزات معرفی نمایند.
در پی آشنایی  محققان و صاحبنظران صنعت ساختمان بلوک شرق آسیا ،بالاخص کشور زلزله خیز ژاپن با این تکنولوژی ،بر آن شدند با تغییر کاربری این متد به جوش میلگرد ها و آرماتورها ،روش جدیدی را در اتصال سازه های بتنی ابداء نمایند.
این روش (GAS PRESSURE WELDING )به سرعت در این کشور فراگیر شد و دستاورد آن اجراء اکثر پروژه های عمرانی با این روش بود.
 

دستگاه جوشکاری فورجینگ سر به سر میلگرد ها (کاربردها):
-اتصال میلگرد های ستونها در سازه های بتنی
-اتصال میلگرد های فونداسیونها
-اتصال میلگرد ها در سبد بافی وشمع ها در طول و تیپهای گوناگون
-اتصال میلگرد های ضایعاتی وپرت
-اصلاح واتصال بولتهای شکسته و آسیب دیده
-اتصال میلگرد های دیوارهای برشی
-اصلاح  و افزایش طول ریشه های کوتاه
-اتصال میلگرد های به کار رفته در تیر برق ها
و ...
روش کار:
در این روش میلگرد ها به صورت سر به سر و بدون هیچ گونه مواد افزودنی ،توسط حرارت حاصل از سوختن گاز استیلن و اکسیژن ،به دمای خمیری شدن(1250 درجه سانتیگراد) میرسند و توسط فشار حاصل از سیلندر هیدرولیک ،به یکدیگر فورج می شوند. مدت زمان در نظر گرفته شده برای یک اتصال (جهت یک سایز متوسط میلگرد) حدود 60 ثانیه می باشد.
مزایای روش جوشکاری سر به سر میلگرد:
-افزایش مقاومت در محل اتصال به علت افزایش قطر
-صرفه جویی در مصرف میلگرد حدود %30
-کاهش خطا های انسانی در مبحث آرماتوربندی و چیدمان میلگرد ها
-کاهش وزن سازه به علت حذف اورلب
-افزایش مقاومت سازه  در برابر نیروهای خارجی (زلزله و ...) بواسطه کاهش وزن سازه
-افزایش اختلاط بتن با میلگرد به علت کاهش حجم میلگرد
-امکان ویبره خوری بهتر و ایده آل تر به علت کاهش حجم آرماتورها
-حفط یکپاچگی آنالیز بار در محل اتصال
-کاهش هزینه حمل و نقل به علت کاهش مواد مصرفی
-توانایی ایجاد اتصال با حداقل طول
-حفظ خواص متالوژیکی آرماتورها
-امکان اتصال سایزهای مختلف (طبق استاندارد )به یکدیگر
-سرعت اجراء بالا، با صرف کمترین هزینه و جلوگیری از اتلاف وقت پرسنل اجرایی آرماتور بند
-امکان اتصال میلگرد های پرت وضایعاتی
-قابلیت استفاده در تمامی حالت ها
-عدم نیاز به برق سه فاز
-کاربری آسان و قابل حمل بودن توسط نیروی انسانی
-و...

هانیه اکبرپور بازدید : 45 شنبه 25 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

تعمیر دستگاه فشار خون سنج یکی از کارهایی میباشد که فقط افراد متخصص تعمیرات آن ها فعالیت دارند می توانند عیب یابی آن را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهند و دستگاه را طی 24 ساعت و یا در همان روز به شما تحویل نمایند.

در زمان تحویل فشار سنج خون خود به متخصص مستقر در فروشگاه پی از برسی سریع اعلام خرابی دستگاه و اعلام هزینه تعمیران و زمان تحویل جنس را به شما توضیح خواهد داد .

تعمیر دستگاه فشارخون سنج و استفاده از دستگاه های فشارخون سنج دیجیتال


زمانی که می خواهید دستگاه فشارخون را خریداری کنید ، ممکن است با انواع مختلفی از محصولات مواجه شوید. دسته بندی که برای فشارسنج های دیجیتال وجود دارد آن ها را به دو نوع مچی و بازویی تقسیم بندی می کند. توجه داشته باشید که فشارسنج های بازویی از دقت بیشتری نسبت به انواع فشارسنج های مچی برخوردار است.
اما نکته ای که در مورد این دو نوع فشارسنج باید بدانید این است که انواع مچی آن دارای طرز استفاده ی راحت تری می باشد.
زمانی که می خواهید فشارسنج بازویی را مورد استفاده قرار دهید باید آستین خود را تا حد امکان بالا ببرید. توجه داشته باشید اگر آستین لباس به اندازه ی کافی گشاد نباشد باید لباس را در آورید.

این درحالی است که برای استفاده از فشارسنج های مچی فقط کافی است آن را دور مچ خود ببندید و دست خود را نزدیک قلب تان نگهدارید.
اگر از هریک از این دو نوع استفاده می کنید بهتر است بدانید زمانی که برای تعمیر دستگاه فشار خون سنج مچی و یا در کل برای تعمیر دستگاه فشارخون به افراد متخصص مراجعه می کنید تست تمامی قطعات در حضور شما انجام خواهد گرفت و پس از توافق با شما اقدام به تعمیر دستگاه فشارخون سنج میکنند.

تبلیغات اینترنتی تعمیر و عیب یابی انواع وسایل در سایت شیپور

موارد انجام شده هنگام تعمیر دستگاه فشار خون سنج


تعمیرات تخصصی انواع فشار خون سنج های دیجیتالی و عقربه ای در تهران و شهرستان با کادری مجرب با برآورد هزینه لحظه ای و تعمیر آنی در بخش آگهی رایگان شهر24 خدمت هموطنان میباشیم .
در خصوص تعمیرات در شهرستانها میتوانید دستگاه خود را ارسال کرده و در سریع ترین زمان به وسیله تیپاکس و پست پیشتاز برگشت داده میشود.

مرکز انجام تعمیرات دستگاه فشار خون سنج های مختلف از قبیل مچی ، بازویی ، عقربه ای و جیوه ای در مدلهای مختلف با مارک های مختلف قابل تعمیر و ریکاوری قطعات قابل انجام میباشد

مدلها و مشخصات دستگاههای تعمیری فشار خون سنج دیجیتال بازویی و مچی و همچنین عقربه ای در مدلهای اومرون Omron , بیورر Beurer , میکرو لایف Microlife , ریستر Riester , تنسوال Tensoval, سیتیزن Citizen , ای ان دی AND , گلامور Glamor , امسیگ Emsig ,ولکس Wellex , ایزی لایف Easy Life در نمایندگی مجاز تعمیر میگردد .

هانیه اکبرپور بازدید : 47 چهارشنبه 25 فروردین 1400 نظرات (0)

کلمه طرح توجیهی به چه معناست ؟
طرح توجیهی یا fesibilty studiy ( fesibilty research ) یا طرح امکانسنجی همانطور که مشخصی است به معنای توجیه ( تشریح، توضیح، شرح )  داشتن است.

علت تدوین طرح توجیهی چیست ؟
زمانی که یک ایده در ذهن قرار دارد خام است و قابلیت اجرا ندارد مگر تا زمانی که بررسی شود و از محکم بودن آن مطمئن شویم. پس طرح توجیهی را تهیه میکنیم تا افراد دیگر همانند بانک ها٬ سرمایه گذاران ٬ سازمان های نظارتی همانند محیط زیست و … را با ایده خود به شکل کامل آشنا کنیم.

مزیت های طرح توجیهی چیست ؟
تصور کنید که در حال احداث کارخانه تولید رب گوجه فرنگی هستید.

آیا اگر قبل از شروع در مورد میزان تولید رقبا٬ فروش و قیمت های هر شرکت٬ میزان صادرات و واردات٬ ماشین آلات مورد نیاز٬ شهر هایی که بیشترین مصرف را دارند٬ و … اطلاعات داشته باشید قدم های بعدی خود را صحیح تر برنمیدارید ؟‌

کاربرد های طرح توجیهی چیست ؟
زمانی که برای دریافت وام به بانک مراجعه میکنید باید بتوانید از ایده خود دفاع کنید و موفق بودن آنرا اثبات نمایید. طرح توجیهی همان چیزی هست که یک کارشناس بانکی مطالعه می کند و در جریان ایده و اجرای شما قرار میگیرد. پس از آن اطلاعات مالی شما تایید شده و وام مورد نظرتان پرداخت می شود.

طرح توجیهی برای چه موضوعاتی نگارش میشود ؟
یک طرح با موضوعات کلی صنعتی – پتروشیمی – کشاورزی و گردشگری نوشته میشود.

مثال های برای هر موضوع :

صنعتی : تولیدی مواد غذایی – تولید فولاد – تولید لوازم آرایشی – تولید روغن موتور و …
پتروشیمی : احداث پالایشگاه – بهره برداری از منابع نفت و گاز  و …
کشاورزی : احداث گلخانه – پرورش ماهی و آبزیان – پرورش مزرعه و …
گردشگری : راه اندازی رستوران و کافه – راه اندازی مجتمع تفریحی و گردشگری بین راهی – ایجاد محلی برای گردشگری همانند تلکابین نمک آبرود و …

طرح توجیهی از الزامات مهم تولید

هانیه اکبرپور بازدید : 50 شنبه 23 اسفند 1399 نظرات (0)

نحوه تعمیرات سشوار : سشوار وسیله ای است که با استفاده از انرژی الکتریکی باد گرم تولید نموده و در منازل و سالن های آرایش از آن جهت خشک نمودن و حالت دادن به مو استفاده میشود.سشوار ها دستگاه های برقی هستند که هم به صورت شخصی و هم در سالن های زیبایی و آرایشی برای خشک کردن و حالت دادن به مو ها مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به بخش های متعدد تشکیل دهنده این دستگاه ها، فرایند تعمیر سشوار و رفع مشکلات این دستگاه ها متفاوت است.

از آن جایی که سشوار جز جدایی ناپذیر خانه ها، سالن های آرایشی زنانه و حتی سالن های زیبایی مردانه است، بنابراین تنوع بالای این محصولات نیز جای تعجب ندارد. برند های متفاوت انواع مختلفی از این محصولات را تولید کرده و به بازار عرضه می کنند. تنوع بالای سشوار ها علاوه بر برند تولید کننده متفاوت، قیمت ها، کارایی ها، قدرت دستگاه و امکانات و تجهیزات متفاوتی را نیز در آن ها رقم زده است. تمام این موارد به معنی این است که در صورت خراب شدن این دستگاه ها و نیاز به تعمیر سشوار، فرایند های متفاوتی برای تعمیر هر مدل و هر برند مجزا وجود دارد.

با وجودی که برخی از نکات اصلی و اولیه تعمیرات سشوار در خصوص تمامی برند های موجود در بازار یکسان است، اما با این حال برخی از جزئیات ممکن است متفاوت باشد. در بین برند های متفاوتی که در بازار وجود دارند، در این مبحث به بررسی نکات تعمیرات برخی از برند های پر کاربرد و پر تقاضای بیشتر در بازار می پردازیم.

تعمیرات سشوار های برند پرومکس

پرومکس یکی دیگر از برند های تولید کننده سشوار های معمولی و سشوار های تخصصی و حرفه ای است و طیف وسیعی از مدل ها از جمله سشوار های چرخشی را تولید می کند. در خصوص این سشوار ها نیز مواردی از جمله ورود آب به دستگاه، نوسانات برقی، زیاد روشن گذاشتن دستگاه، ضربه و آسیب به سشوار و خرابی و فرسودگی قطعات داخلی دستگاه اعم از المنت و ترموستات سشوار و از کار افتادن موتور دستگاه، می تواند عامل بروز مشکلاتی در سشوار های پرومکس شود. در نتیجه این امر برای تعمیر سشوار پرومکس و رفع مشکلاتی اعم از روشن نشدن سشوار، داغ شدن بیش از حد بدنه دستگاه، عدم تولید باد گرم و شنیده شدن صدا هایی غیر معمول در حین کار نیاز به خدمات حرفه ای خواهید داشت.

 

باید برای تعمیرات تخصصی دستگاه مورد نظر، به مراکز و نمایندگی های تعمیر سشوار های پرومکس مراجعه کنید. به این ترتیب از تسلط تعمیرکار به مدل سشوار و استفاده از ابزار ها و قطعات اورجینال خود دستگاه اطمینان حاصل کنید.

نکات مربوط به تعمیر سشوار فیلیپس

برند فیلیپس یکی از برند های شناخته شده در زمینه تولید انواع لوازم برقی آرایشی است. سشوار های متنوعی که از این برند در بازار وجود دارد نیز از جمله محصولات پر طرفدار و با کیفیت بازار هستند. با این حال برخی مشکلات رایجی که در این دستگاه ها دیده می شود شامل مواردی از جمله روشن نشدن دستگاه، خاموش شدن آن حین استفاده از سشوار، داغ شدن بیش از حد بدنه دستگاه و بویی شبیه بوی سوختگی دادن آن، عدم خارج شدن باد گرم از دستگاه و خراب شدن و از کار افتادن موتور و مواردی از این قبیل می شود. در صورت بروز هر یک از این موارد یا مشکلاتی مشابه این حالت، باید دستگاه را جهت تعمیر و عیب یابی دقیق به مراکز مخصوص تعمیر سشوار فیلیپس برده تا تعمیرات سشوار در آن جا روی دستگاه انجام شود.

برای مثال ممکن است بنا به تشخیص تعمیرکار دستگاه، المنت های سشوار نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشند. بروز مشکل در سیم کشی های داخلی دستگاه نیز می تواند عامل بروز مشکلات باشد. خراب شدن فن پروانه، ترموستات سشوار، خراب شدن سیم و دوشاخه برق دستگاه و آسیب های فیزیکی که در اثر ضربه، نوسانات برقی و ورود آب به سشوار وارد شده است، همگی می تواند به عنوان عامل خرابی سشوار تشخیص داده شود و نیاز به تعمیر سشوار فیلیپس یا تعویض برخی قطعات آن وجود داشته باشد.

تعمیر سشوار

تعمیرات سشوار های برند پاناسونیک

شرکت پاناسونیک یک شرکت بزرگ و شناخته شده در زمینه تولید انواع محصولات برقی و الکترونیکی است و سشوار نیز یکی از محصولات این شرکت است. تعمیر سشوار پاناسونیک نیز یک خدمت حرفه ای است که در مراکز تعمیرات لوازم برقی آرایشی یا نمایندگی های محصولات پاناسونیک ارائه می شود. رفع مشکلات دستگاه از جمله روشن نشدن سشوار یا خرابی موتور دستگاه، خرابی المنت های قطع کننده حرارت اضافی، تعمیر و تعویض ترموستات ها و کنتاکت های آن، تعمیر سیم کشی های داخلی سشوار، تعمیر یا تعویض فن پروانه، تعمیر یا تعویض کابل و دوشاخه برق سشوار و مواردی از این قبیل همگی خدماتی است که می توان آن ها را در مراکزی که مخصوص تعمیر سشوار هستند، دریافت کنید. استفاده از قطعات اصلی سشوار در صورت نیاز به تعویض قطعه، استفاده از لوازم و ابزار های اصلی و با کیفیت برای تعمیر دستگاه و عیب یابی دقیق بدون صدمه زدن به دیگر بخش های حساس سشوار، از مواردی است که حین دریافت خدمات تعمیرات سشوار های پاناسونیک اهمیت دارد.

 

نکات مربوط به تعمیر سشوار های رمینگتون

کار عیب یابی سشوار های مختلف، از جمله سشوار های برند رمینگتون در صورت بروز مشکلات متعدد در این دستگاه ها، باید به صورت دقیق و با کمک ابزار های مخصوص این سشوار ها انجام شود تا به این ترتیب در سریع ترین زمان ممکن کار تعمیر سشوار های رمینگتون انجام شود. برای رفع مشکلات احتمالی در این سشوار ها، گزینه های متعددی پیش روی تعمیرکار وجود دارد. او با توجه به مشکل اولیه ای که دستگاه با آن مواجه شده است، کار تعمیرات سشوار مورد نظر را آغاز می کند.

به این ترتیب با ابزار های مخصوص دستگاه را باز کرده و تمامی بخش های آن اعم از سیم کشی های داخلی، کابل ها، المنت ها و ترموستات دستگاه و کنتاکت های آن و …. را مشاهده و بررسی می کند. برای مثال ممکن است با باز کردن سشوار، متوجه شود که المنت دستگاه مشکل دارد و به همین دلیل نیز باد سرد از سشوار خارج می شود. علاوه بر این، ممکن است علت خارج نشدن باد گرم از سشوار، بروز مشکل در فن پروانه دستگاه باشد.مشکلات بسیار متعددی ممکن است در سشوار های برند رمینگتون مشاهده شود که هر یک به دلیل مشخصی ایجاد می شوند. برای تعمیر سشوار به تنها چیزی که نیاز است، تشخیص سریع و دقیق منبع مشکل و استفاده از لوازم و تجهیزات با کیفیت برای انجام تعمیرات دستگاه است.

نکات تعمیرات سشوار های برند مک استایلر

در برند مک استایلر، به عنوان یک برند مخصوص لوازم زیبایی و آرایشی برقی، انواع سشوار های ساده، سشوار های حرفه ای و تخصصی مخصوص سالن های زیبایی و سشوار های چرخشی حالت دهنده مو تولید می شود. در محصولات این برند نیز مشکلات رایج سایر سشوار ها ممکن است مشاهده شود.

مواردی از قبیل روشن نشدن دستگاه، عدم تولید باد گرم، از کار افتادن موتور، خرابی کلید روشن و خاموش سشوار، داغ شدن بیش از حد بدنه، بوی سوختگی در دستگاه و لرزش و صدای نا به هنجار در سشوار از جمله مشکلات رایجی است که در سشوار های برند مک استایلر ممکن است با آن ها مواجه شوید. در خصوص سشوار های چرخشی نیز رایج ترین مشکل ایجاد شده، عدم چرخش سری دستگاه است که قطعا کارکرد اصلی آن، یعنی حالت دهی موها مختل می شود. برای تعمیر سشوار در صورت بروز هر مشکلی، نیاز است یک تعمیرکار کاربلد و مسلط به این دستگاه ها، آن را باز کرده و بخش های متفاوت سشوار را به دقت بررسی و عیب یابی کند.


 

گاهی اوقات پیدا نشدن قطعات جانبی سشوار های مک استایلر یا وجود قطعات یدکی تقلبی، یک معضل در تعمیرات سشوار های این برند محسوب می شود. اما قطعا یک مرکز معتبر برای تعمیر سشوار مک استایلر این دردسر ها را به دنبال نخواهد داشت.

 

 موارد مهم تعمیر سشوار بابلیس شامل چه نکاتی است؟

برند بابلیس نیز یکی از برند هایی است که به صورت تخصصی و حرفه ای روی تولید مدل های متفاوتی از سشوار ها از جمله انواع سشوار های چرخشی و سشوار های حرفه ای کار می کند. در این دستگاه ها، اگر با اختلالاتی مانند روشن نشدن سشوار یا خاموش شدن ناگهانی دستگاه مواجه شدید، احتمالا مشکل از سیستم برقی سشوار است و باید موتور، سیم کشی ها و کابل و دوشاخه برق آن بررسی شود.

داغ شدن بیش از حد بدنه دستگاه و عدم تولید باد گرم یا داغ شدن بیش از حد باد دستگاه نیز نشان دهنده وجود مشکلاتی در المنت ها، ترموستات ها و کنتاکت های آن است. در سشوار های چرخشی نیز، خدمات تعمیر سشوار بابلیس معمولا مربوط به عدم چرخش دستگاه و بروز مشکل در این قابلیت است. به هر حال، مشکل هر چه که باشد و دلیل آن هر دلیلی که باشد، این وظیفه تعمیرکاران حرفه ای سشوار های برند بابلیس است که با بررسی دقیق دستگاه، عیب آن را شناسایی کرده و برای تعمیرات سشوار به صورت حرفه ای اقدامات لازم را انجام دهند.

هانیه اکبرپور بازدید : 55 شنبه 09 اسفند 1399 نظرات (0)

جارو برقی روشن نمی‌شود

علت ۱- پریز برق ندارد

رفع عیب ۱- جهت رویت برق پریز، بهترین روش استفاده از ولت‌متر آومتر میباشد. رنج را بر روی ۲۵۰ ولت قرار داده و برق پریز را اندازه‌گیری کنید. اگر مشکل از پریز است آن را رفع کنید.

علت ۲- دوشاخه جارو و یا سیم رابط معیوب شده

رفع عیب ۲- بدنه جارو را باز کرده و به وسیله ولت‌متر رسیدن برق را به سیم‌جمع‌کن مشاهده کنید. برای این آزمایش می‌بایست دوشاخه را وارد پریز نموده و چون دستگاه دارای برق میباشد بسیار دقت نمایید. برای این کار، کافی است ورودی‌های سیم رابط به سیم‌جمع‌کن را به یکدیگر اتصال داده و اهم‌متر را در حالی که رنج بر روی R*1 قرار دارد به دوشاخه متصل کنید. اگر دوشاخه سیم رابط سالم باشند، عقربه منحرف شده و عدد صفر را نشان می‌دهد (در صورت حساس بودن اهم‌متر، عقربه چند اهمی را نشان خواهد داد که در واقع اهم سیم‌های رابط است). در این آزمایش اگر مشکل از سیم رابط یا دوشاخه باشد، ابتدا دوشاخه را بررسی کنید و سپس نسبت به تعویض سیم رابط اقدام نمایید.

 

علت ۳- عیب از سیم جمع کن است

تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی

رفع عیب ۳- در اکثر موارد این گونه است که برق وارد سیم‌جمع‌کن شده ولی به سبب عدم اتصال شاخک‌های سیم جمع کن به حلقه‌های گردان قرقره، فاز یا نول و گاها هر دو وارد دستگاه نمی‌شوند و در نتیجه جاروبرقی روشن نمی شود. جهت رفع عیب کافی است شاخک‌ها را کمی به حالت عمود نزدیک کنید، سپس قرقره را بر روی آن‌ها قرار دهیم. در نتیجه این عمل حلقه‌های گردان برشاخک‌ها فشار وارد نموده و آن‌ها را به طرف پایین می‌راند. حالت فنری شاخک ها، ارتباط بین آن‌ها و حلقه‌های گردان را من بعد ایجاد خواهد کرد.

علت ۴- کلید قطع و وصل خراب است

رفع عیب ۴- جارو را از برق جدا نموده و به وسیله اهم‌متر کلید را تست نمایید. اگر کلید روشن باشد عقربه عدد صفر و در حالت خاموش کلید عقربه بی‌نهایت را نشان خواهد داد. در غیر این صورت کلید را تعویض کنید.

علت ۵- رله سوخته است

رفع عیب ۵- در جارو برقی‌هایی که مجهز به رله هستند تا مدار رله بسته نشود و کلید قدرت آن متصل نشود، جاروبرقی روشن نمی‌شود برای تست رله بهترین روش آن است که سیم‌های متصل شده به کلید روی دسته جارو برقی را ابتدا به وسیله اهم‌متر چک کنید. سپس کلید روی دسته و در صورت سالم بودن آن‌ها خود رله را عملا آز مایش می‌کنیم جاروبرقی را به برق متصل کرده و با یک پیچ گوشتی دسته عایق کلید قدرت رله را بندید. اگر جارو برقی روشن نشد، عیب از رله نیست، اما اگر جارو برقی روشن شد ممکن است سیم‌های رابط رله و یا ساختمان داخلی‌اش آسیب دیده است.

علت ۶- مدار سری موتور قطع است

رفع عیب ۶- همان گونه که در مبحث موتور‌های یونیورسال آمده است مدار این موتور‌ها کاملا سری است. اگر ارتباط یکی از اجزاء با سائرین قطع شود موتور روشن نمی شود. مثلا اگر به سبب خرابی یکی از فنرها، زغال مربوطه به کلکتور نچسبد مدار سری موتور قطع است. اگر موتور را مستقلا به برق زده‌اید و روشن نشده، آن را از برق جدا نموده و به وسیله اهم‌متر ارتباط یک یک اجزاء را به سائرین مورد بررسی قرار دهید و اگر در ارتباط کلی آن‌ها قطع‌شدگی دیده شود، مورد معیوب را رفع نمایید تا جارو برقی روشن گردد.

علت ۷- موتور کاملا سوخته است

رفع عیب ۷- اگر موتور کاملا سوخته باشد در حالت اتصال مستقیم برق به آن روشن نخواهد شد زیرا بسیاری از پیچک‌های آرمیچر و همچنین پیچک‌های قطب‌ها کاملا سوخته‌اند. سوختن کامل موتور معمولا پس از مرحله نیم‌سوز شدن است. معمولا موتور‌ها در حالت نیم‌سوز مدتی به کار ادامه می‌دهند تا اینکه پیچک‌های بیشتری آسیب خواهند دید و ارتباط سری اجزاء موتور کاملا قطع می‌شود. (مرحله سوختگی کامل). جهت تشخیص سوختگی در آرمیچر یا بالشتک به مبحث موتور‌های یونیورسال مراجعه کنید.

موتور جارو برقی روشن می‌شود اما قدرت چندانی ندارد

علت ۸- کلکتور کثیف است

رفع عیب ۸- جهت تمیز نمودن کلکتور بهترین روش استفاده از تینر‌های فرار قوی و یا بنزین می باشد. توصیه می‌گردد برای تمیز کردن کلکتور از سمباده استفاده نکنید زیرا ممکن است ذرات مسی ساییده شده مابین شیار تیغه‌ها قرار گرفته و سبب اتصال آن‌ها به یکدیگر گردد که در نتیجه آرمیچر خواهد سوخت. به هنگام شستشوی آرمیچر با مسواک و مواد فرار، آرمیچر را به گونه‌ای در دست بگیرید که کلکتور بر روی زمین قرار گرفته و محور آرمیچر به طرف بالا باشد. چون ریختن مواد پاک‌کننده روی سیم‌پیچ‌ها به آن‌ها آسیب می‌رساند به همین سبب می‌بایست سیم‌پیچ‌ها نسبت به کلکتور در سطح بالاتری قرار گیرند.

علت ۹- زغال خراب است

رفع عیب ۹- اکثرا پس از تعویض زغال قدرت موتور کاهش می‌یابد و علت آن است که قبل از جاگذاری زغال جدید، سطحی از زغال که می‌بایست در تماس با کلکتور باشد به حالت حلال در نیامده و چون به هنگام سایش شکل حلال به خود گرفته سبب کثیف شدن کلکتور شده. بنابر این قبل از جازدن زغال جدید اجبارا می‌بایست حالت حلال را در سطح تماس زغال‌ها با کلکتور ایجاد کرد. و اگر اشتباها در جهت خلاف به گردش در آمده، کلکتور سطح زغال را از بین می‌برد و در گردش مجدد حتی در جهت درست از آنجایی که نیاز است حالت هلالی زغال اصلاح شود، مدتی طول خواهد کشید تا جرقه‌های بین زغال و کلکتور از بین رفته و موتور به قدرت نامی خود دست یابد.

علت ۱۰- خرابی یاطاقان‌ها

رفع عیب ۱۰- آرمیچر به کمک یاطاقان‌ها قادر خواهد بود که به راحتی بچرخد و اگر بلبرینگ‌ها یا بوش‌ها خراب شوند آرمیچر در حال چرخش دچار مشکل می‌شود. (اگر یاطاقان‌ها خراب شوند آرمیچر در حال چرخش با کفشک‌های قطب درگیر شده و صدای ناهنجاری را بوجود می‌آورد).

می‌توان با رویت سایش هسته فلزی آرمیچر که در نتیجه درگیری آرمیچر و کفشک‌های قطب است به شکل یاطاقان‌ها پی برد و بلافاصله نسبت به عیب اقدام نمود.

علت ۱۱- نیم‌سوز بودن موتور

رفع عیب ۱۱- یک موتور نیم‌سوز قدرت زیادی نداشته و بلافاصله داغ می‌کند. تشخیص سوختگی و یا عیب در آرمیچر و بالشتک‌ها در قسمت‌های موتور‌های یونیورسال کاملا آورده شده است. موتور نیم‌سوز شده را می‌توان بدون باز نمودن جارو با اندازه‌گیری جریان مصرفی دستگاه تشخیص داد. جریان مصرفی یک موتور نیم‌سوز شده معمولا یا چندین برابر جریان نامی دستگاه است و یا جریان مصرفی بسیار ناچیزی خواهد کشید.

مکش جارو برقی ضعیف است

علت ۱۲- مشکل از ضعیف بودن موتور است که در عیب (عوامل موثر در کاهش قدرت موتور بررسی شد).

علت ۱۳- کیسه زباله پر شده است

رفع عیب ۱۳- کیسه را تخلیه نموده و اگر از نوع پارچه‌ای است در فواصل زمانی معین آن را بشویید تا ذرات غبار از منفذ‌های پارچه خارج گردند.

علت ۱۴- لوله‌های رابط مسدود و یا سوراخ شده

رفع عیب ۱۴- لوله‌های رابط مکش را از حیث ایجاد سوراخ در آن‌ها بر رسی نمایید و اگر شیئی مانند پارچه و یا پلاستیک در آن‌ها گیر نموده، نسبت به خارج نمودنش اقدام نمایید. در بررسی لوله‌های مکنده همیشه به تمیز نمودن برس اصلی جاروبرقی توجه زیادی کنید.

علت ۱۵- فیلتر بیش از حد کثیف است

رفع عیب ۱۵- در مبحث اجزاء مکانیکی جارو به نقش و اهمیت فیلتر اشاره گشت از این رو لازم است مرتبا نسبت به تمیز نمودن فیلتر اقدام کنید.

از جارو برقی به هنگام کار صدای زیادی به گوش می‌رسد

علت ۱۶- خرابی پروانه

رفع عیب ۱۶- جارو را باز نموده و پروانه یا پروانه‌ها (بعضی از جاروها دارای دو پروانه هستند مانند جارو برقی الکترولوگس) را بازدید کنید و در صورت خرابی نسبت به تعویض پروانه معیوب اقدام کنید.

علت ۱۷- بلبرینگ‌ها یا بوش‌ها معیوب شده‌اند

رفع عیب ۱۷- خرابی بلبرینگ و بوش سبب می‌شود آرمیچر با کفشک‌های قطب هسته درگیر شود از این رو صدای خشنی در کارکرد موتور به گوش می‌رسد. آن‌ها را بازدید کنید و یاطاقان معیوب را تعویض کنید.

علت ۱۸- نگهدارنده‌های لاستیکی خراب شده‌اند

رفع عیب ۱۸- در ماشین‌هایی چون جارو برقی که معمولا سرعت زیاد موتور لرزشی شدیدی را در بدنه ایجاد می‌نماید بین قطعات مختلف از رابط‌ها یا نگهدارنده‌های لاستیکی استفاده می‌کنند. خرابی این لاستیک‌ها سبب می‌شود جاروبرقی در هنگام کار صدای زیادی را ایجاد نماید. در صورت مشاهده این عیب لاستیک‌های معیوب را تعویض کنید.

هانیه اکبرپور بازدید : 50 سه شنبه 14 بهمن 1399 نظرات (0)

کامل ترین بانک ارور کولر گازی

مشاهده تصویر بزرگترکامل ترین بانک ارور کولر گازی

کولر گازی یکی از سیستم‌های پیشرفته سرمایشی است که در برخی موارد به درستی نمی‌تواند کار کند باعث می‌شود شما ارور کولر گازی را مشاهده کنید. برای رفع این ارورها باید به بانک ارور کولر گازی مراجعه کنید. در ادامه کامل ترین بانک ارور کولر گازی را در اختیار شما قرار می دهیم.

ارور یا کد خطا چیست؟

ارور یا کد خطا به چه معنی است؟ هر زمانی که یکی از اجزای سیستم ‌دچار مشکل شود به گونه ای باید نشان داده شود که مشکلی درون سیستم به وجود آمده است.
در دستگاه‌های جدید معمولا به کمک یک صفحه نمایش می‌توان فهمید که مشکل از چه چیزی است؟
در صفحه نمایش اکثرا کدهایی نمایش داده می‌شود که با مراجعه به دفترچه راهنما می‌توانید آن را پیدا کرده و تعمیر کولر گازی را انجام دهید.

ارور یا کد خطای کولر گازی

کامل ترین بانک ارور یا کد خطای کولر گازی

برای مثال : ارور کولر گازی.
با نمایش ارور(خطا) کولر گازی شما می‌توانید به راحتی مشکل کولر گازی را تشخیص دهید و در کمترین زمان ممکن آن را رفع کنید.

ارور کولر گازی را از کجا مشاهده کنیم؟

در بیشتر عکس‌ها مشاهده خواهید کرد که ارور در چه قسمتی از کولر گازی نمایش داده می‌شود و سپس با توجه به آن باید ارور را رفع کنید.

ارور کولر گازی

کامل ترین بانک ارور کولر گازی

در برخی مواقع که فراموش می‌کنید در وقت مناسب کولر گازی را سرویس کنید. ارور کولر گازی این مورد را به شما یادآوری می‌کند.

ارور کولر گازی نشان دهنده چیست؟

در بیشتر مواقع ممکن است مشکلات مختلفی برای کولر گازی شما به وجود آمده باشد که ارور کولر گازی نشان دهنده این مشکل است.
از مجموع مشکلاتی که ارور یا خطای کولر گازی باعث نمایش آن بر روی صفحه نمایش می‌شود می‌توان به خرابی سنسورها، خرابی کمپرسور، نشت لوله‌ها، سوختن خازن، به اتمام رسیدن گاز کولر گازی، خرابی برد و … اشاره کرد.

ارور و خطای کولر گازی

کامل ترین بانک ارور کولر گازی

انواع برندهای کولرهای گازی

در این بخش قصد داریم شما را با انواع برندهای کولر گازی که می‌توان در مقاله بانک ارور کولر گازی ارورها و کد خطاهای آن را شناسایی کرد آشنا کنیم.

برندهای معتبر کولر گازی:

1. کولر گازی گری

2. کولر گازی ال جی

3. کولر گازی‌هایسنس

4. کولر گازی سامسونگ

5. کولر گازی اوجنرال

6. کولر گازی جنرال

7. کولر گازی بوش

8. کولر گازی میتسوبیشی

9. کولر گازی دایکین

10.  کولر گازی میدیا

و …

کولر گازی شما در هر برندی که باشد دارای یک دفترچه راهنما است که تمامی‌ارورهای کولر گازی را شامل می‌شود که می‌توانید با توجه به آن، ارور یا خطای کولر گازی را شناسایی کنید.
در برخی مواقع پیش می‌آید که شما دفترچه راهنمای کولر گازی خود را گم می‌کنید در این مواقع برای مشاهده ارورهای کولر گازی مجبور خواهید بود که در سایر منابع مانند اینترنت جستجو کنید.

بانک ارور کولر گازی

کامل ترین بانک ارور کولر گازی

کد خطای کولر گازی ال جی

در این بخش شما را با ارور یا کد خطا کولر گازی روی صفحه نمایش، نشان داده می‌شود آشنا خواهیم کرد.

کد خطاعلت بروز خطا
CH01 بروز خطا در سنسور هوای داخلی
CH02 سنسور لوله ورودی که به یونیت داخلی وصل است دچار مشکل شده است.
CH05 ارتباط یونیت داخلی و خارجی به مدت سه ثانیه قطع شده است.
CH06 سنسور لوله خارجی که به یونیت داخلی متصل است دچار مشکل شده است.
CH09 این ارور برای نمایش بروز اختلال در عملکرد سیم کشی برد می باشد.
CH10 موتور فن داخلی دچار مشکل اساسی شده است.
CH12 سنسور لوله وسطی که به یونیت داخلی متصل است دچار مشکل شده است.
CH21 ولتاژ ورودی CD بالا است.
CH22 جریان ورودی برق بیشتر از حدی است که برای آن تعیین شده است.
CH23 ولتاژ ورودی CD پایین است.
CH26 جریان فازی دچار اختلال شده است.
CH29 جریان ورودی به کمپرسور بالا است و دچار اختلال شده است.
CH32 دمای کمپرسور بالا رفته و بیشتر از حد معمول است.
CH40 در صورت مواجه شدن با این ارور باید بدانید که ارور نشان دهنده خرابی یکی از سنسورهای روی برد است.
CH41 سنسور کمپرسور دچار اختلال شده است.
CH44 بروز اختلال در سنسور دمای هوا به وجود آمده است.
CH45 سنسور کندانسور دچار مشکل جدی شده است.
CH46 سنسور لوله مکش با مشکل مواجه شده است.
CH53 ارتباط یونیت داخل و خارجی به مدت سه دقیقه قطع شده است و هیچ گونه ارتباطی بین آن ها وجود ندارد.
CH60 EEPROM دچار مشکل شده است و باید بررسی شود.
CH61 سنسور کندانسور دچار مشکل شده است.
CH67 سیگنال برگشتی دچار مشکل شده است.

در ادامه کد خطای کولر گازی مدل چراغ دار را برای شما توضیح می‌دهیم.

خطاعلت بروز خطا
2 بار سبز 2 بار قرمز جریان مبدل بسیار زیاد است.
2 بار سبز 3 بار قرمز دمای لوله تخلیه بالا رفته است.
3 بار سبز 2 بار قرمز ولتاژ ورودی پایین است و اجازه روشن شدن نمی دهد.
3 بار سبز 6 بار قرمز دمای لوله ها پایین است.
3 بار سبز 5 بار قرمز ارتباط بین یونیت داخلی و بیرونی دچار اختلال شده است.
6 بار سبز 2 بار قرمز خطا در عملکرد کمپرسور
6 بار قرمز EEPROM دچار مشکل شده است و باید بررسی شود.
9 بار سبز 2 بار قرمز جریان کمپرسور بیشتر از حد مجاز است.
8 بار سبز 4 بار قرمز سنسور لوله خروجی کندانسور دچار مشکل شده است.
7 بار سبز 2 بار قرمز SCP خراب شده است
7 بار سبز 6 بار قرمز فن قفل شده است و توانایی کار کردن ندارد
5 بار سبز 6 بار قرمز سنسور لوله خروجی متصل به یونیت داخلی دچار مشکل شده است
4 بار سبز 4 بار قرمز سنسور محیط بیرونی دچار مشکل شده است
4 بار قرمز باز بودن سنسور TC
1 بار سبز 3 بار قرمز TC پایین دچار مشکل شده است
1 بار سبز 6 بار قرمز دمای لوله کندانسور بالا رفته

در بخش بعدی شما را با ارور(کد خطا) کولر گازی ال جی مدل اینوتر آشنا خواهیم کرد.

خطاعلت بروز خطا
01 یکی از سنسورها اتصال کوتاه شده
02 بروز اختلال در عملکرد سنسور لوله ورودی به سیستم کولر گازی
05 ارتباط یونیت خارجی و داخلی قطع شده است
06 سنسور لوله خروجی دچار مشکل شده است
21 ولتاژ جریان ورودی بالا است و cd دچار مشکل شده است
22 جریان ورودی بالا بوده و باعث آسیب زدن به سنسور اورلود شده است
23 ولتاژ ورودی پایین تر از حد مجاز بوده است.
26 عملکرد کمپرسور دچار اختلال شده است و نمی تواند به درستی کار کند.
27 قطعات scp خراب شده اند و نمی توانند به درستی کار کنند.
29 جریان بیش از حد اندازه بالا رفته و باعث اختلال در عملکرد کمپرسور شده است.
32 دمای کولر گازی بیش از حد اندازه بالا رفته است و دچار اختلال در عملکرد آن شده است و این احتمال وجود دارد که مشکل از ترموستات باشد.
40 سنسور tc دچار اختلال شده است و نمی تواند به درستی کار کند.
41 کمپرسور دچار اختلال شده است.
44 سنسور هوای بیرونی دچار مشکل شده است.
45 سنسور لوله میانی دچار اختلال شده است.
48 لوله خروجی کندانسور دچار اختلال شده است.
53 ارتباط یونیت داخلی و خارجی قطع شده است.
60 حافظه EEPROM دچار اختلال شده است.
61 دمای لوله کندانسور بالا رفته
67 فن خراب شده است و امکان تعمیر آن هم وجود دارد.

ارور کولر گازی سامسونگ

در این بخش ، شما را با ارور(کد خطا) کولر گازی سامسونگ دو تیکه ایستاده آشنا کنیم.

خطاعلت بروز خطا
E1 01 ارتباط بین یونیت داخل و خارجی قطع شده است
E1 21 بروز اختلال در قطعات و سیم کشی برد که باید بررسی و تعمیر شود
E1 22 بروز خطا در سنسور ورودی کولر گازی و هم چنین برد دستگاه
E1 25 بروز اختلال در عملکرد فازها است
E1 54 این ارور کولر گازی نشان دهنده خرابی فن و یا سوختن آن باشد.
E1 62 مشکل از EEPROM می باشد که برنامه نویسی کولر گازی را حذف می کند
E1 63 در این حالت کولر گازی نیاز به کد نویسی جدید دارد
E1 86 این پیغام برای نمایش خطای MPI است

جدول بعدی ارور(کد خطا) کولر گازی مدل multipanel classic می‌باشد.

خطاعلت بروز خطا
TO علت بروز این خطا نشان دهنده خرابی سنسور کندانسور می باشد.
TB سیم کشی مدار برد بررسی شود
TA بروز این ارور نشان دهنده خرابی سنسور لوله های کندانسور می باشد
TC مقدار اهم سنسور کندانسور را بررسی کنید
A نشان دهنده یونیت A در حال تست می باشد
B بروز خطا در عملکرد یونیت B
C بروز اختلال در عملکرد یونیت c در حال نصب
G زمانی که کمبود گاز مبرد داشته باشد با این ارور مواجه خواهید شد

بانک ارور کولر گازی جنرال و اجنرال

جدول زیر کد خطای کولر گازی دو تیکه می‌باشد.

خطاعلت بروز خطا
F1 محافظ سوخته و برد اصلی دچار مشکل شده است
F2 محافظ دچار مشکل شده و برد هم نمی تواند به درستی کار کند.
F3 محافظ با ولتاژ بالا دچار مشکل شده است.
F4 محافظ با ولتاژ پایین دچار مشکل شده است
F5 برد دچار مشکل شده و هم می تواند مشکل از گرمای زیاد باشد
F6 اورلود دچار اختلال شده است
F7 سنسور یونیت بیرونی دچار مشکل شده است.
F8 محافظ ضد یخ دچار مشکل شده است
F9 زمانی که این ارور را مشاهده کردید بدانید که دستگاه در حال یخ زدن است
F10 در هنگام مواجه شدن با این ارور می فهمیم که گرمای الکتریکی رخ داده است

جدول بعدی ارور(کد خطا) کولر گازی جنرال و اجنرال بانه ای می‌باشد.

خطاعلت بروز خطا
E2 سنسور محیطی کولر گازی دچار مشکل شده است
E3 سنسوری که به اپراتور متصل است قطع شده است.
E4 این ارور کولر گازی نشان دهنده بروز اختلال در یونیت خارجی
E5 فن با مشکل مواجه شده و یا سوخته است
E7 کابلی که اتصال یونیت داخلی و خارجی را برقرار می کند دچار مشکل شده است
E8 خرابی کندانسور
DF یخ زدایی

ارور یا کد خطا کولر گازی جنرال و اجنرال مدل گلد را در جدول بعدی برای شما نمایش خواهیم داد.

خطاعلت بروز خطا
F7 دیفراست دچار اختلال شده است
F8 سنسور پایپ، سنسور متصل به اپراتور است و دچار مشکل شده است
F9 سنسور محیطی دچار اختلال شده است

بانک ارور کولر گازی گری

بانک ارور(کد خطا) کولر گازی گری مدل ایستاده و معمولی را در جدول زیر ببینید.

خطاعلت بروز خطا
E01 سنسور دما دچار مشکل شده و یا کلا خاموش است
E02 دستگاه هنگ کرده و باید مدت زمان کمی استراحت کند
E03 کمپرسور دچار افت فشار شده است
E04 دستگاه دچار مشکل شده است که باید آن را خاموش و پس از مدتی دوباره روشن کنید
P02 بار اضافی دستگاه باعث بروز این خطا است
P03 دمای اپراتور تنظیم نیست و خیلی پایین است
P04 دمای دستگاه پایین است
P05 دمای دستگاه بیش از حد پایین است

ارور(خطا) کولر گازی اینورتر را در جدول بعدی مشاهده خواهید کرد.

خطاعلت بروز خطا
E1 این ارور کولر گازی نشان می دهد که محافظ فشار زیادی را تحمل می کند
E2 از یخ زدگی جلوگیری می کند
F1 یونیت داخلی با مشکل روبرو شده است
F2 سنسور اپراتور دچار مشکل شده است
H3 این ارور کولر گازی نشان دهنده این است که اورلود دچار اختلال شده است
H4 سیستم به صورت نرمال نمی تواند کار کند
HC محافظ CFP به مشکل برخورده است

ارور کولر گازی بوش

در این بخش شما را به صورت کلی با ارور(خطای) کولر گازی بوش آشنا خواهیم کرد.

خطاعلت بروز خطا
E0 برد دستگاه دچار مشکل شده است
E1 محافظ سیستم فشار زیادی را تحمل می کند
E2 قسمت ضد یخزدگی دچار مشکل جدی شده است
E4 دما رفت کمپرسور دچار مشکل شده است
E5 محافظ جریان بسیار زیاد شده است
E6 کابل ارتباطی بین یونیت داخلی و خارجی دچار مشکل شده است
E8 دمای مقاومت بسیار بالا رفته است
H6 فن داخلی کولر گازی دچار مشکل شده است
F1 سنسور محیطی یونیت داخلی دچار اختلال شده است و نمی تواند به درستی کار کند
F2 بروز اختلال در عملکرد سنسور اپراتور
F3 سنسور محیطی یونیت خارجی دچار اختلال شده است
F4 سنسور مربوط به کندانسور دچار مشکل شده است
F5 بروز اختلال در عملکرد لوله رفت کمپرسور
F6 اورلود دچار اختلال شده است
U5 جریان بین یونیت ها قطع شده است
H1 زمانی این ارور کولر گازی نمایش داده می شود که یخ زدایی انجام شود
H3 اورلود دچار مشکل شده است
H4 سیستم به صورت نرمال کار نمی کند
H5 محافظ MPI نمی تواند به درستی کار کند
HC محافظ CFP دچار مشکل شده است
U1 درون جریان فاز کمپرسور اختلال به وجود آمده است

بانک ارور کولر گازی میتسوبیشی

جدول زیر نشان دهنده ارورهای کولر گازی میتسوبیشی به صورت کلی می‌باشد.

خطاعلت بروز خطا
E1 بروز خطا در حافظه و پاک شدن کدهای برنامه نویسی آن
E3 فن دچار مشکل شده است و امکان خرابی موتور و یا سوختگی سیم ها وجود دارد
E4 کمپرسور بیشتر از حد مجاز برق مصرف می کند
E5 سنسور دما دچار مشکل شده است و نمی تواند به درستی کار کند
E6 ترمیستور پایپ مسی دچار مشکل شده است همچنین می تواند علت آن خرابی برد و یا قطعات آن باشند
E7 سنسور کندانسور دچار مشکل جدی شده است
E9 ارتباط بین یونیت داخلی و خارجی دچار اختلال شده است

بانک ارور کولر گازی‌هایسنس

در این بخش می‌خواهیم ارورهای کولر گازی‌هایسنس را برای شما توضیح دهیم.

خطاعلت بروز خطا
0 هیچ مشکلی وجود ندارد
1 سنسور دما در یونیت خارجی دچار مشکل شده است
2 سنسور تخلیه شارژ دچار مشکل جدی شده است
5 سنسور MPI دچار مشکل شده است
6 ولتاژ ورودی برق به صورت ناگهانی زیاد شده است
8 برد یونیت خارجی دچار مشکل جدی می باشد
9 کمپرسور دچار مشکل جدی شده است
11 حافظه یونیت خارجی دچار مشکل جدی شده است
13 فیلترهای هوا به تعویض نیاز دارند
14 سنسور دما و برد یونیت خارجی خراب شده است
15 سنسور محافظ اورلود کمپرسور دچار مشکل شده است
16 ضد یخ در حال انجام کار است
18 کمپرسور راه اندازی نمی شود
33 سنسور دما دچار مشکل شده است

در این مقاله کامل ترین بانک ارور کولرهای گازی معروف سال 2020 را برای شما توضیح دادیم در صورتی که تمایل دارید می‌توانید برای عیب یابی کولر گازی خود از زرین سرویس کمک بگیرید.
برای رزرو نوبت از زرین سرویس می‌توانید هم اکنون به صورت آنلاین سفارش خود را ثبت کنید. یا با شماره 02191300921 در تماس باشید.

زرین سرویس مرکز تخصصی عیب یابی و تعمیر کولر گازی
جهت تعمیرات انواع کولرهای گازی و یا ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید.
هانیه اکبرپور بازدید : 51 پنجشنبه 18 دی 1399 نظرات (0)

عیب یابی در اتو به ما کمک می کند تا بتوانیم مانند یک تعمیرکار حرفه ای آن را تعمیر کنیم. در اینجا برخی از مشکلاتی که ممکن است برای یک اتو اتفاق بیافتد را شرح خواهیم داد.

عیب یابی در اتو ۱: به محض حرکت ولوم ترموستات در جهت روشن ، فیوز برق منزل را قطع میکند

علّت ۱: اتصال کوتاه در سیم بندی مدار به وجود آمده است.
رفع عیب: درپوش اتو را باز کنید و به جستجوی محل وقوع اتصال کوتاه بپردازید. معمولاً محلی که در آن اتصال کوتاه رخ داده کاملا مشخص است. سیم بندی را مجددا ترمیم و در صورت نیاز وارنیش گذاری کنید.

 

علّت ۲: محل اتصالی در دو شاخه یا سیم رابط است.
رفع عیب: گاها محل وقوع اتصال در خود دو شاخه است ، که در واقع اتصال غیر اصولی سیم رابط به شاخکها منجر به بروز این عیب شده. در بعضی موارد نیز لهیدگی و یا زخمی شدن شدید سیم رابط اتو می تواند زمینه را جهت ظهور عیب ۱ آماده سازد.

عيب یابی در اتو 2: کفی اتو شدیداً برق دار است

علّت 1: المنت را مورد آزمایش اتصال بدنه قرار دهید.
رفع عیب: در وسایلی چون اتو – سماور – آبگرمکن – پلوپز و… همواره عامل اصلی پیدایش اتصال بدنه در دستگاه ، معیوب شدن المنت می باشد ، بنابراین ضروری است ، عیب یابی را از این قطعه آغاز کنید.
بهترین روش جهت مطمئن شدن از صحت کار المنت استفاده از چراغ سری است. المنت معیوب را تعویض کنید تا عیب دستگاه برطرف شود.
البته انجام این عمل زمانی ضرورت دارد که المنت از نوع پرسی باشد. در غیر این صورت می توان با رفع عیب از المنت در واقع عیب دستگاه را نیز رفع نمود.

علّت ۲: سیم بندی دستگاه معیوب و با بدنه تماس یافته است.
رفع عیب: حرارت بالای دستگاه به تدریج موجب از بین رفتن وارنیش و عایق هادیها و در نتیجه پیدایش این عیب خواهد شد. استفاده از وارنیشهای مرغوب ، ضریب اطمینان کار دستگاه را فوق العاده بالا می برد.

عيب یابی در اتو ۳: حرارت اتو ، کافی و رضایت بخش نیست

علّت ۱: سیم بندی مدار اشتباه انجام شده است.
رفع عیب: در صورت سری بسته شدن لامپ با المنت ، ظهور این عیب بسیار طبیعی است. به طور قطع میدانید که در مدارات سري ، ولتاژ منبع تغذیه (۲۲۰ ولت) بین مصرف کننده ها تقسیم می شود و به همین جهت المنت قادر به تأمین گرمای مورد نیاز نخواهد بود. با اصلاح سیم بندی مدار مشکل برطرف خواهد شد.

علّت ۲: ترموستات تنظیم نیست.
رفع عیب: ترموستات را در نقطه خاموش مستقر و به گونه ای تنظیم کنید که با یک حرکت جزئی روشن شود. با این عمل در واقع زمان کار ترموستات را افزایش داده اید و به همین جهت گرمای تولید شده به طور قطع رضایت بخش خواهد بود.

عیب یابی در اتو  ۴: اتو روشن نمی شود

علّت ۱: پریز برق ندارد. رفع عیب: اتو را در پریز دیگری مورد آزمایش قرار دهید. اگر روشن شد ، مشکل پریز را رفع نمایید. جهت تشخیص ولتاژ در پریز می توانید از ولتمتر و یا قسمت ولتاژ آومتر استفاده کنید.

علّت ۲: دو شاخه و یا سیم رابط معیوب است.
رفع عیب: دو شاخه را به پریز متصل کنید و با رعایت ایمنی کامل ، ولتاژ را در ترمینال اصلی راه اندازی نمایید تا از صحت دو شاخه و سیم رابط مطمئن شوید. اگر به دستگاه ولتاژ نمی رسد ابتدا دو شاخه و در صورت سالم بودن آن ، سیم رابط را تعویض کنید.

علّت 3: عیب از سیم بندی مدار است.
رفع عیب: پس از باز کردن درپوش اتو ، صحت اتصالات را بررسی کنید.

عیب یابی در اتو ۵: فازمتر بر روی بدنه اتو روشن می شود امّا دستگاه دارای اتصال بدنه نیست.

علّت: برق از نوع القایی است.
رفع عیب: این مورد علاوه بر اتو در سماور نیز دیده می شود. عبور جریان الکتریکی از هادی ، در اطراف آن میدان های مغناطیسی را به وجود آورده و از برخورد این میدانها با بدنه فلزی دستگاه ، مقدار ناچیزی ولتاژ تحت عنوان ولتاژ القایی ایجاد می شود.
ولتاژ مذکور کمتر از مقداری است که در بخش حفاظت الکتریکی به عنوان اختلاف سطح مهلک و خطرناک مشخص شده است. از این رو انجام هیچ عمل خاصی ضرورت ندارد. با این حال در صورت مجهز بودن سیم بندی اتو به ارت و همچنین لحاظ ارت در سیم کشی ساختمان ، ولتاژ ناچیز القایی را به سمت زمین هدایت میکند.

عیب یابی در اتو ۶: لامپ روشن می شود اما در اتوگرما وجود ندارد

علّت 1: به المنت برق نمی رسد.
رفع عیب: درپوش اتو را باز کنید و سیم بندی مدار ، بالاخص سیم های متصله به المنت را مورد بازدید قرار دهید.

علّت ۲: المنت سوخته است.
رفع عیب: در صورت متصل بودن سیم های المنت به مجموعه سیم بندی مدار ، سوخته بودن آن حتمی است. با این وجود می توان المنت را به وسیله چراغ سری یا آومتر (1×R) مورد آزمایش قرار داد.

عيب یابی در اتو ۷: المنت داغ می شود اما لامپ همواره خاموش است

علّت : به لامپ برق نمی رسد.
رفع عیب: در پوش اتو را باز کنید و سیم بندی مدار ، مخصوصا سیم های متصله به لامپ را مورد بررسی قرار دهید.

علّت ۲: لامپ سوخته است.
رفع عیب: اگر سیم بندی مدار کاملاً صحیح و سیم های لامپ نیز در مدار بسته شده اند و لامپ روشن نمی شود به طور قطع سوخته است.
بنابراین تعویض لامپ الزامی می باشد. با این حال می توانید لامپ را مستقیماً به برق ۲۲۰ ولت متصل کنید تا از سوخته بودن آن مطمئن شوید.

عیب یابی در اتو ۸: از کف اتو و به همراه بخار ، قطرات آب نیز چکه می کند

علّت ۱: دمای اتو کم است.
رفع عیب: با حرکت شاسی مخصوص خروج بخار به طرف پایین ، از راه یافتن آب به کفی ممانعت به عمل آورده و با حرکت ولوم ترموستات در جهت عقربه های ساعت ، دمای کفی را افزایش دهید.
با رسیدن دمای کفی به مقدار مورد نیاز ، شاسی مذکور را رها سازید تا آب وارد کنی شده و تماماً به بخار تبدیل شود.

علّت ۲: ترموستات تنظیم نیست.
رفع عیب: ممکن است با قرار دادن ولوم بر روی حداکثر دما نیز این عیب همچنان دیده شود. بنابراین نتیجه می شود که ترموستات تنظیم نیست. به رفع عیب 2 از عیب 3 رجوع نمایید.

عيب یابی در اتو ۹: از بدنه اتو ، بخار خارج می شود

علّت : بدنه مخزن شکسته است.
رفع عیب: درپوش اتوی بخار را باز کنید و مخزن آب را مورد بررسی قرار دهید. اگر مخزن شکسته است ، به ناچار باید آن را تعویض نمایید. تا تهیه مخزن جدید می توانید بدنه آن را توسط چسب دو قلو مورد تعمیر قرار دهید.

علّت ۲: مخزن درست در جای خود قرار نگرفته است.
رفع عیب: یک بار دیگر قطعات اتو را بر روی یکدیگر سوار کنید تا عیب برطرف شود.

علّت ۳: عایق بندی زیر مخزن از میان رفته است.
رفع عیب: در این صورت از واشرهای لاستیکی جدید (مشابه واشر معیوب) استفاده کنید.

عیب یابی در اتو ۱۰: بخار جهت خروج از منفذهای کفی با مشکل مواجه است

علّت: رسوبات آهکی منفذها را پوشانده اند.
رفع عیب: جهت از میان بردن رسوبات آهکی منفذهای کفی اتو ، بهترین وسیله جوهر نمک است. کفی را از سایر اجزاء جدا کنید و با ریختن قطرات جوهر نمک درون منفذها ، رسوبات را به طور کامل از میان ببرید.
بهتر است قبل از کاربرد اتو ، ابتدا کفی را به طور کامل درون آب شستشو و سپس خشک نمایید تا رطوبت آن موجب بروز اتصال بدنه نشود.
همچنین شستشوی کفی با آب و از میان بردن جوهر نمک درون کفی از ایجاد لکه بر روی لباس ها ، در حال اتو کشیدن جلوگیری می کند.

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید.

 

هانیه اکبرپور بازدید : 47 پنجشنبه 11 دی 1399 نظرات (0)

نحوه راه اندازی سرمایش کولر گازی در فصل تابستان

نحوه راه اندازی سرمایش کولر گازی راه و روش خاص خودش را دارد. با نزدیک شدن به فصل گرما، زمان رسیدگی به وضعیت کولر گازی و راه اندازی آن فرا میرسد. همانطور که در مطالب گذشته نحوه ی راه اندازی گرمایش کولر گازی را آموزش دادیم، در این مطلب نیز به بیان مهمترین موارد جهت راه اندازی سرمایش کولر گازی خواهیم پرداخت.که راه اندازی سرمایش کولر گازی شامل ۳ مرحله می باشد

  1. سرویس کولر گازی
  2. شارژ گاز کولر گازی
  3. تنظیم ریموت کولر گازی

یکی از موارد حاثز اهمیت پیش از راه اندازی سرمایش کولر گازی، انجام سرویس سیستم کولر گازی و بررسی میزان گاز آن می باشد. در نظر داشته باشید، برای حفظ سلامت قطعات و بالا رفتن عمر کولر گازی، لازم است به صورت فصلی این سرویس را انجام دهید. این کار از خرابی قطعات اصلی کولر و خسارت بیشتر جلوگیری خواهد کرد.

فرایند سرمایش در کولر گازی:

در این فرایند، گاز ( خنک کننده ) که در کمپرسور وجود دارد متراکم می شود و با فشار بالا به سمت کندانسور می رود و در آنجا با از دست دادن گرما تبدیل به مایع می شود. مایع از کندانسور خارج شده و از شیر انبساط عبور می کند و با افت فشار شدید تبدیل به حالت دو فازی ( مایع و گاز ) می شود و به سمت اواپراتور ( تبخیر کننده ) می رود.

پس از ورود به اواپراتور با تاثیر از دمای محیط تبخیر و باز هم به گاز تبدیل می شود. طی این پروسه سرمای به وجود آمده را به لوله های اواپراتور و در نهایت محیط پس می دهد. هوای اتاق با مَکش فن ایندور از سمت یونیت داخلی وارد می شود و پس از عبور از لوله های اواپراتور سرد می شود و از سمت دیگر به داخل اتاق وارد می شود و این چرخش سرمایش ادامه می یابد.

سرمایش کولر گازی

سرمایش کولر گازی

سرویس سیستم سرمایش کولر گازی:

بهترین زمان برای سرویس و راه اندازی سیستم سرمایش، فصل بهار می باشد. این اقدام باعث می شود تا مشکلاتی که برای کولر گازی پیش آمده به طور کامل برطرف کنید و تابستانتان را با هوای خنک و لذت بخش سپری کنید.

جهت سرویس کولر گازی ابتدا برق اصلی کولر را قطع می کنیم. قاب جلویی کولر گازی را باز کرده و فیلتر های اسپلیت را جهت شست و شو خارج می کنیم و پس از شستشو دوباره در محل خود قرار می دهیم. پس از آن نوبت به شستشوی کندانسور می رسد، برای تمیزی بهتر باید از دستگاه پرتاب آب پر فشار، مانند کارواش استفاده نماییم و به هیچ عنوان نباید آب به برد کولر گازی برخورد نماید چرا که باعث آسیب به کولر گازی خواهد شد.

شارژ گاز کولر گازی جهت راه اندازی سرمایش کولر گازی

هنگامی که سرویس کولر گازی به پایان رسید، نوبت به تست گاز و در صورت نیاز شارژ گاز کولر گازی می رسد. ابتدا کولر گازی را روشن می کنیم و بر روی حالت سرما قرار می دهیم، هنگامی که کمپرسور کولر گازی روشن شد، گِیج را به دستگاه وصل می کنیم و مقدار گاز دستگاه را اندازه گیری می کنیم. در صورتی که مقدار گاز کم بود، با توجه به نوع مبرد آن، اقدام به شارژ گاز کولر گازی می کنیم.

 راه اندازی سرمایش کولر گازی از طریق ریموت

پس از کسب اطمینان از سلامت کولر گازی و میزان گاز آن، می توانید با استفاده از ریموت کولر گازی، اقدام به راه اندازی سرمایش کولر گازی نمایید. در اینجا به معرفی حالت ( Mood ) های سرمایش کولر برای تشخیص بهتر برای انتخاب شما می پردازیم.

ریموت کولر گازی

ریموت کولر گازی

سرد ( Cool ) : گزینه سرد ( Cool ) برای هوای گرم بوده و شکل آن نماد برف است، با فعال کردن این حالت می توانید از سرمایش و سیستم خنک کننده کولر خود استفاده نمایید.

اتوماتیک ( Auto ) : گزینه اتوماتیک ( Auto ) دمای مورد نظر شما را دریافت می نماید و به صورت اتوماتیک سعی می کند تا دمای محیط را در آن درجه تعیینی شما، حفظ نماید. این گزینه بیشتر برای زمانی کاربرد دارد که شما مدتی طولانی در محل حضور ندارید.

خشک ( Dry ) : گزینه خشک ( Dry ) باعث می شود تا کولر شما مقدار بیشتری از رطوبت هوا را دریافت نماید و محیطی با هوای خشک ایجاد نماید. این حالت بیشتر برای محیط های مرطوب و شرجی مناسب است.

 

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید.

تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 56
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 21
  • باردید دیروز : 60
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 143
  • بازدید ماه : 133
  • بازدید سال : 1,932
  • بازدید کلی : 11,126