loading...
تعمیرات وسایل برقی
هانیه اکبرپور بازدید : 65 شنبه 25 اسفند 1397 نظرات (0)

اموزش تعویض ترمينال: به منظور ايجاد اتصالاتي مطمئن و هم چنين عايق بودن اين اتصالات از بدنه مورد استفاده قرار مي گيرد در ماشين لباسشويي معمولا" از ترمينال هاي پلاستيكي و يا كائوچويي استفاده مي كنند. محل قرار گيري ترمينال ، قسمتي از بدنه لباسشویی است كه با پيچ و مهره در جاي خود مستقر مي شود.

اموزش تعمیر كليد on/off لباسشویی : كليد های بكار رفته در لباسشويي دو كنتاكت و يا چهار كنتاكت هستند. در نوع چهار كنتاكت فاز و هم نول وارد كليد شده و با حركت محور تايمر بطرف بيرون، كليد بسته شده و فاز و نول وارد مدار لباسشویی میشوند. روش تست کلید با اهم متر و اشکالاتی که برای آن بوجود میآید در کلاس تعمیر لباسشویی توضیح داده میشود.

لامپ خبر روی لباسشویی: جهت اطلاع مصرف كننده از ورود برق به ماشين از چراغ خبر كه يك لامپ استفاده میشود.

  • آموزش تعمیر و شناخت ميكروسوئيچ لباسشویی:

این قطعه برای احتیاط باز و بسته شدن درب لباسشویی است که در دوره آموزش تعمیرات لباسشویی اشکالات مرتبط و نحوه تست میکروسوییچ لباسشویی را شرح میدهیم.اموزش تعمیرات لباسشویی

اگر با بسته شدن كامل درب ، عقربه اهم متر منحرف شود ميكروسوئيچ سالم است در غير اين صورت يا عيب از ميكروسوئيچ است يا ميكروسوئيچ سالم بوده اما از محل استقرار خود خارج شده و يا درب بطور واقعي بسته نمي شود كه معمولا" عيب آخر مربوط به خراب شدن لاستيك دور درب است. در صورت خراب بودن ميكروسوئيچ آن را پس از باز نمودن قسمت جانبي لاستيك دور درب ( طرف قفل درب ) از بدنه جدا نموده و در صورت امكان تعمير نماييد.

  • آموزش تعویض المنت (گرمكن یا هيتر دستگاه) لباسشویی:

ساختمان المنت، ابتدا سيم كرم نيكل يا كرم آلمينيوم درون پودر چيني يا سراميك نسوز قرار گرفته و سپس جهت ممانعت از نفوذ آب و رطوبت آن را درون يك محافظ فولادي قرار مي دهند. المنت درون ديگ فرعي قرار مي گيرد و در توان هاي مختلف ساخته شده و استفاده مي شود . آب بندي المنت بوسيله لاستيك محافظش صورت مي گيرد از اينرو هرگز نبايد المنت را در حاليكه درون ديگ آبي وجود ندارد به برق متصل نمود. براي تست المنت استفاده از لامپ سري ، اهم متر يا اتصال چند ثانيه اي مستقيم به برق توصيه مي شود.

  • آموزش تعمیر قفل مغناطيسي درب:

پس از روشن شدن ماشين (البته مشروط به بسته شدن كامل درب) يك رله مغناطيسي زبانه درب را در اختيار گرفته و به هيچ وجه درب ماشين باز نمي شود . در صورت اعمال نيروي بيش از حد دستگيره قفل درب خواهد شكست. درب زماني باز مي شود كه اولا" برق ماشين قطع شود (تايمرخاموش شود) ثانيا حداقل مدت ۲ دقيقه از خاموش شدن دستگاه بگذرد تا آثار مغناطيسي درون قفل مغناطيسي كاهش يافته و زبانه قفل درب رها شود.

  • عیب یابی ترموستات يا هيتر استارت ماشین لباسشویی:

از آنجا كه جريان مصرفي هيتر بالاست و توسط تايمر مرتبا" در حال قطع و وصل است ، اين احتمال مي رود كه بر اثر كار زياد و مداوم ، سطح كنتاكت هاي تايمر مربوط به هيتر فرسوده شده و به يكديگر جوش داده شوند. در اين صورت هيتر در تمام مدت كار ماشين كه گاها" به 3 ساعت و نيم نيز مي رسد در مدار خواهد بود رسيدن دماي آب به نقطه جوش علاوه بر البسه داخل ماشين، رابط هاي پلاستيكي و شلينگ ها را نيز فرسوده مي سازد. از اينرو استفاده از هيتر استات (ترموستات) اجتناب ناپذير است.آموزش تعمیر لباسشویی

  • آموزش تعمیر و تعویض پلاتین های داخلی، شناخت تیغه های فلزی و صفحه منعکس کننده حرارت

این بخش در دوره آموزش تعمیرات لباسشویی در جلسات میانی بهمراه قطعات دیگر بطور مفصل آموزش داده میشود. همکارانی که قادر به گذراندن دوره ها بصورت حضوری نیستند میتوانند جزوه ها و مطالب ما را بصورت غیر حضوری دریافت کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24مراجه کنید

هانیه اکبرپور بازدید : 83 دوشنبه 06 اسفند 1397 نظرات (0)

دوره آموزش تعمیر ماشین لباسشویی شامل اموزش تعمیر برد ماشین لباسشویی و اموزش مکانیک ماشین لباس شویی میباشد. آموزش تعمیر ماشین لباسشویی دوقلو، اموزش تعمیر ماشین لباسشویی ال جی، اموزش تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ و اموزش نصب ماشین لباسشویی از مثالهای کلاس میباشد.

آموزش تعمیر لباسشویی

آموزش تعمیرات ماشین لباسشویی شامل آموزش تعمیرات مکانیک،‌موتور و آموزش تعمیر برد لباسشویی است

آموزش تعمیرات لباسشویی

دوره آموزش تعمیرات ماشین لباسشویی زیر نظر تعمیرکار لوازم خانگی که تعمیرات لباسشویی را مسلط است تدریس میشود. تعمیرکار لباسشویی کامتک این دوره را در یک هفته اموزش میدهد. اموزش تعمیر ماشین لباسشویی نیاز به برطرف کردن عیوب برد لباسشویی، مکانیک، تعمیر موتور، اشکالات سنسورها و عیوب نصب و راه اندازی لباسشویی است.

سرفصل های آموزش تعمیرات ماشین لباسشویی

  • آموزش شناخت اجزای تشکیل دهنده لباسشوییاموزش تعمیر لباسشویی

آموزش بررسی لباس شویی های مختلف در بازار، از لحاظ توانمدی و کیفیت قطعات داخلی ماشین، شامل مخزن، تسمه ها و چرخدنده های متصل به موتور میباشد. مدلهای لباسشویی شامل آاگ، آریستون، ایندزیت، بوش، پاکشوما، ال جی، سامسونگ و کنوود نیز مورد بحث قرار میگیرد. 

  • آموزش اجزای الکتریکی لباسشویی تمام اتومات

دو شاخه: اولین وسیله ارتباط برق با ماشین لباسشویی است. معمولا" دو شاخه هایی كه جریانشان كمتر از ۱۶ آمپر است جهت استفاده در ماشين لباسشویی مناسب نیستند.

كابل رابط: از آنجا كه جريان مصرفی ماشين بالاست، توصيه مي شود كابل 5/2×2 و يا حد اقل 5/1×2 مورد استفاده قرار گيرد.

 

 

 

 

 

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24مراجه کنید

هانیه اکبرپور بازدید : 104 چهارشنبه 10 بهمن 1397 نظرات (0)

آموزش نقشه خوانی مدار اینورتر کولر گازی

در این قسمت ارتباط قطعات روی مدار به یکدیگر توضیح داده میشود. اموزش بصورت کاربردی و روی مدارات مختلف کولرگازی توضیح داده میشود.آموزش تعمیر کمپرسور کولرگازی

آموزش عیب یابی فیوز حرارتی اتوماتیک (Overload)

وسیله حفاظتی است که کمپرسور را در مقابل نوسانات برق، درجه حرارت بیش از حد و سایر موارد الکتریکی محافظت میکند.

شناخت سنسور دما و رفع عیوب آن

برای کنترل برودت و تنظیم میزان سرمای مورد نیاز محیط مورد استفاده قرار میگیرد که معمولاً در روی اواپراتور نصب میگردد و فرمان قطع و وصل کمپرسور از این طریق صادر میشود.

آموزش تعمیر خازن های دستگاه و روش عیب یابی آنها

هدف از بکار گیری خازن عمدتاً افزایش گشتاور در زمان راه اندازی کمپرسور است و معمولاً یک خازن نیز برای راه اندازی موتور فن مورد استفاده قرار میگیرد.

در کلاس آموزش تعمیر کولر گازی یک مدل اسپلیت اینورتر دار جهت تمرین کارآموزان موجود است. همچنین تعدادی نیز برد برای ولتاژ گیری و عیب یابی مهیا شده است. آموزش تعمیر کولر گازی ال جی، آموزش تعمیر کولرگازی سامسونگ، آموزش تعمیر کولر گازی اجنرال، آموزش تعمیر اسپلیت، آموزش تعمیر کولرگازی پنجره ای، آموزش تعمیر کولرگازی پروتابل، آموزش تعمیر چیلر، آموزش تعمیر تصفیه هوا، آموزش تعمیر اسپلیت سقفی و آموزش تعمیر کولر گازی میدیا از مثالهای داخل کلاس میباشد. همچنین کارآموزان میتوانند آموزش نصب کولر گازی را قبل از شروع تعمیر آن بگذرانند.

 

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24مراجه کنید

هانیه اکبرپور بازدید : 105 جمعه 14 دی 1397 نظرات (0)

شناخت الکتروموتور فن به همراه پروانه

اگر در اثر کارکرد و یا نوسان برق این قسمت اسیب ببیند باید تعویض گردد.آموزش گازکردن کولرگازی

آموزش الکترونیک و قطعه شناسی مدار اینورتر

برد کولرگازی وظیفه صدور فرمان و کنترل عملکرد بخشهای مختلف اسپلیت را به عهده دارد. قطعات DIP و SMD روی این مدار شرح داده میشود. عملکرد و تست و اندازه گیری قطعات روی مدار کولر گازی از بخش های اصلی در اموزش تعمیر کولرگازی است.

شناخت قطعات دیپ و SMD روی مدار اینورتر کولرگازی، بررسی ارتباط قطعات روی مدار اینورتر، آموزش عیب یابی و مسیریابی برد اینورتر کولر گازی از موارد اصلی این کلاس است.

آموزش برنامه ریزی آی سی ها (پروگرام کردن)

جهت بررسی مدار کولرگازی و برنامه ریزی مجدد آی سی ها با پروگرامر TNM2000 این قسمت شرح داده میشود.

 

 

برای ثبت اگهی رایگان به سایت شهر24مراجه کنید

هانیه اکبرپور بازدید : 62 سه شنبه 27 آذر 1397 نظرات (0)

اموزش تعمیرات وسایل برقی:

آموزش طریقه گاز زدن کولر گازی با استفاده از ماده مبرد (گاز خنک)

ماده مبرد با دریافت گرمای محیط در بخش اواپراتور کولر گازی از حالت مایع تبدیل به گاز شده و در بخش کندانسور با پس دادن گرما مجدداً به حالت مایع تبدیل می شود. نیروی لازم جهت چرخش گاز خنک کننده در سیستم توسط کمپرسور انجام می پذیرد.

گاز خنک کننده مورد استفاده در کولرهای گازی معمولاً R22 بوده که در سالهای اخیر به دلیل حفاظت از لایه ازن، با سایر گازهای سازگار با محیط زیست مانند R410A در حال جایگزین شدن می باشد.

آموزش نصب لوله مسی در اموزش نصب کولرگازی Air Condition

اضافه و کم کردن لوله مسی برای مسافت کولرگازی از قسمت کندانسور تا پنل داخلی

آموزش تعمیر دمپر و استپ موتور

دمپر تیغه ای پلاستیکی است که با قرار گرفتن در دهانه خروجی هوا در یونیت داخلی، جهت حرکت باد را از بالا به پایین تغییر میدهد.

استپ موتور (موتور سویینگ) موتور الکتریکی کوچکی است که دَوَران کامل ندارد و حرکت آن به صورت رفت و برگشتی و پلکانی است که تیغه آن متصل به دمپر است و موجب تغییر حالت دمپر می گردد؛ استپ موتورها با جریان برق مستقیم کار می کنند.

آموزش تعمیر  پروانه فن و بلوور

تعریف و عیب یابی پروانه فن و تعمیرات فن و طریقه تعویض آن با فن سالم

برای ثبت اگهی رایگانبه سایت شهر24 مراجه کنید

هانیه اکبرپور بازدید : 66 چهارشنبه 30 آبان 1397 نظرات (0)

در این نوشته از تعمیرات وسایل برقی می خواهیم آموزش تعمیرات کولرگازی اسپلیت بپردازیم

شناخت کمپرسور پیستونی: عملکردی مشابه سیلندر و پیستون خودرو داشته که با هر بار رفت و برگشت پیستون مقداری از گاز مبرد موجود در محفظه کمپرسور به داخل سیلندر مکیده شده و تحت تراکم قرار گرفته و با فشار به داخل سیستم هدایت میشود.

 آشنایی با کمپرسور های روتاری (دوار): در این نوع کمپرسور ها با گردش 360 درجه ای تیغه ها عمل مکش و کمپرس ماده مبرد انجام می گیرد، بدین ترتیب که وقتی گاز از دریچه ورودی وارد کمپرسور می شود ، در اثر چرخش تیغه ها و برخورد پره ها با گاز آن را با فشار به سوی لوله های خروجی هدایت می کند.
کمپرسورهای روتاری نسبت به کمپرسورهای پیستونی مصرف برق کمتری داشته و صدای حاصل از کارکرد آنها نیز کمتر است و در مجموع راندمان بالاتری نسبت به کمپرسورهای پیستونی دارند.
آموزش تعمیرات کمپرسور اسکرول: نوع دیگری از کمپرسورهای مورد مصرف در کولر های گازی می باشند که معمولاً در ظرفیت های بالا مورد استفاده قرار می گیرند . مکانیزم داخلی این کمپرسور ها از دو قطعه حلزونی شکل تشکیل شده که یکی ثابت و دیگری متحرک می باشد که حرکت حلزون متحرک باعث فشرده شدن گاز بین این دو شده و فشار لازم را در خروجی ایجاد مینماید. از مهمترین مزایای این کمپرسورها راندمان بالا، صدای کم و طول عمر زیاد آن است.

آموزش تعمیر کندانسور (تقطیر کننده)

مجموعه ای از لوله های مسی و صفحات آلومینیومی مشبک با طراحی خاص می باشد که در بخش خارجی دستگاه آت دور (outdoor) قرار گرفته و وظیفه آن جذب گرمای گاز مبرد (در حالت سرمایش)، یا دفع سرمای آن (در حالت گرمایش) و انتقال به محیط بیرون می باشد.

 

اشنایی با مدل های اواپراتور (تبخیر کننده)

مجموعه ای از لوله های مسی و صفحات آلومینیومی مشبک  با طراحی خاص می باشد که در بخش داخلی دستگاه (Indoor) قرار گرفته و محل خنک سازی هوا (در حالت سرمایش) و یا دفع گرما (در حالت گرمایش) میباشد. به عبارتی هوای درون اتاق با مکیده شدن از قسمت بالای یونیت داخلی وارد محفظه  اواپراتور شده و پس از خنک شدن (در حالت سرمایش) و یا گرم شدن (در حالت گرمایش) از قسمت پایینی آن به سمت اتاق دمیده میشود.

 


سایت شهر24 مرجع آگهی رایگان شما

 

هانیه اکبرپور بازدید : 91 چهارشنبه 16 آبان 1397 نظرات (0)

در این نوشته می خواهیم به اندازه گیر ها اشاره کنیم که وظیفه آن ها اندازه گیری شدت جریان یا ولتاژ در مدار یک وسیله برقی است که از صحت سیم کشی و تجهیزات برقی آن اطمینان حاصل کنند

از جمله این ابزارها آوومتر می باشد که به دو شکل عقربه ای و دیجیتال وجود دارد و می تواند شدت جریان، اندازه مقاومت و همچنین ولتاژ مستقیم و متناوب را در یک وسیله مورد اندازه گیری قرار دهد. که با تغییر شاخص آن می توان بین کمیت های مختلف سوئیچ کرد. یکی دیگر از وسایل سنجش که می تواند مورد استفاده نکنسین تعمیرات لوازم خانگی برقی قرار گیرد اهم مترهایی است که به شکل انبردست وجود دارد و بدون قطع سیم می تواند جریان عبوری از آن را اندازه گیری نماید.

آزمایشگر مدار و همچنین فازمتر نیز دو وسیله دیگر از لوازم تعمیرات لوازم خانگی برقی است. با آزمایشگر مدار می توان اختلاف ولتاژ بین هر دو نقطه مدار الکتریکی را اندازه گیری نمود و همچنین با فازمتر می توانید تشخیص وجود برق در یک سیم یا دوشاخه برق را انجام دهید. فازمتر از لوازم ضروری است که قبل از تماس داشتن با هر سیمی می تواند شما را از عدم وجود برق و ایمنی لازم در ان سیم باخبر کند.

 

هانیه اکبرپور بازدید : 107 چهارشنبه 02 آبان 1397 نظرات (0)

 

امروزه لوازم ورزشی غیر از باشگاههای ورزشی در منازل نیز خریداری میشوند. لوازم برقی ورزشی تردمیل، صندلی ماساژور و دوچرخه برقی دارای برد الکترونیکی و بخش مکانیک میباشند که علاقمندان به آموزش تعمیرات لوازم ورزشی میتوانند با آموزش این بردها آنها را تعمیر کنند. این گونه وسایل ورزشی اصولا لوازم الکترونیکی مکانیکی میباشند که نیازبه سرویس دوره ای و احتمالا رفع خرابی دارند. در دوره آموزش تعمیر تردمیل روشهایی که تعمیرکار باید برای رفع عیوب این دستگاهها بکار ببرد توضیح داده میشود.

 

دوره آموزش تعمیر لوازم ورزشی برقی شامل اموزش تعمیر تردمیل ، آموزش تعمیر صندلی ماساژ، آموزش تعمیر دوچرخه برقی و آموزش تعمیر اسکوتر برقی میباشد. در اصل تعمیر بردهای لوازم ورزشی در این کلاس مورد تاکید است. اگر کارآموزان برد یا دستگاه خاصی مد نظر دارد میتواند با هماهنگی برای تمرین بهمراه بیاورد.

دوره آموزش تعمیرات تردمیل

  • آشنایی با انواع تردمیل و صندلیهای ماساژ Treadmill
  • آشنایی با انواع برندهای موجود در بازار
  • آشنایی با اجزای تشکیل دهنده تردمیل
  • آشنایی با اجزای تشکیل دهنده صندلی ماساژ
  • نحوه عملکرد و ساختار تردمیل و صندلی ماساژ
  • شناخت بردها و مدارات کنترل کننده الکترونیکی تردمیل
  • شناخت برد کنترل صندلی ماساژ
  • آشنایی با معماری مدارات الکترونیکی برد کنترل موتور و پنل
  • نحوه عیب یابی مدارات الکترونیکی تردمیل و صندلی ماساژ
  • آموزش تعویض قطعات و تست قطعات روی برد تردمیل و صندلی ماساژ
  • آموزش برنامه ریزی و پروگرام کردن آی سی های روی برد تردمیل
  • شناخت پیغامهای خطا و ارور های تردمیل و نحوه بر طرف کردن آنها
  • آموزش تعمیر مدارات تغذیه تردمیل و صندلی ماساژ
  • آموزش تعمیرات مدارات اینورتر تردمیل و نحوه عملکرد و عیب یابی آنها

 در این دوره کارآموز بیشتر روی عیب یابی بردهای الکترونیک دستگاههای ورزشی تجربه پیدا میکنند. بیشترین خرابی تردمیل شامل برد دستگاه و قسمت تسمه و صفحه کلید آن میباشد.

روش برگزاری دوره اموزش تعمیر تردمیل و اموزش تعمیر صندلی ماساژ

بیشترین مبحث برای بردهای تردمیل و بردهای صندلی ماساژ میباشد.

اموزش کاربردی و زیر نظر تعمیرکار لوازم ورزشی برگزار میباشد.

آموزش الکترونیک پیشنیاز کلاس تعمیر تردمیل است.

کلاس تعمیر تردمیل و صندلی ماساژ هر ماه برگزار میشود.

آموزش تعمیر اسکوتر برقی مجزا نیز برگزار میشود.

هانیه اکبرپور بازدید : 70 چهارشنبه 18 مهر 1397 نظرات (0)

در حال حاضر ماشین ظرف شویی با قابلیت های پیشرفته و نوآوری های بکار رفته توانسته بخشی از نیازهای آشپزخانه های صنعتی و خانگی را رفع کند. آموزش تعمیرات ماشین ظرفشویی آشنا شده و ارتباط قطعات روی بورد با مکانیک دستگاه را میتوانید تحلیل کنید.

سرفصلهای دوره آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی

  • آموزش شناخت برندهای مختلف ظرفشویی و تفاوت قطعات مدلها با یکدیگر
  • شناخت شلنگهای ورودی آب و تعمیرات آنها
  • آموزش کارکرد و تعمیر شیرهای الکتریکی و شیرهای مخزن جا نمکی
  • نحوه کارکرد مخزن نمک و مخزن رزین و طریقه ارتباط آنها
  • آموزش اندازه گیرهای سختی آب منطقه و تنظیم اندازه مصرف نمک
  • نحوه کار و تعمیر پمپ سیرکولاسیون (موتور اصلی) ظرفشویی قدیمی
  • نحوه کار و تعمیر پمپ سیرکولاسیون جدید و دورهای مختلف آن
  • آموزش شناخت و تعمیر انواع پمپ تخلیه آب در ماشین ظرف شویی
  • عملکرد و تعمیر هیدروستات قدیمی و هیدروسنسورهای جدید
  • آموزش عملکرد و تعمیر سنسورهای اندازه گیری میزان آب داخل ظرفشویی
  • نحوه کارکرد تعمیر مخزن پودر و مایع شفاف کننده
  • آموزش تعمیر تایمرهای قدیمی الکتریکی و نیمه الکترونیکی
  • نحوه کارکرد و تعمیر هیترهای قدیمی و لوله ای جدید
  • اموزش تعمیر ترمیتورهای الکترونیکی و سنسورهای حرارتی جدید الکترونیک
  • نحوه کارکرد و تعمیر میکروسوییچ درب ظرفشویی
  • آموزش نحوه کار و تعمیرات انواع ترموستات های قدیمی
  • شناخت قطعات تشکیل دهنده روی برد و مدار ماشین ظرف شویی
  • نحوه ارتباط قطعات روی برد شامل نقشه خوانی مدار
  • اصول مسیر یابی و عیب یابی با نقشه و روشهای بدون نقشه در اموزش تعمیر برد ظرفشویی
  • کار با ابزارهای تعمیرگاهی برد و الکترونیک ماشین ظرف شویی

آموزش تعمیر برد ظرفشویی

بیشترین هدف در تعمیر ماشین ظرفشویی، بخش آموزش تعمیر برد ظرفشویی میباشد. در کارگاههای تخصصی لوازم خانگی کامتک شما با تعمیر برد ماشین ظرف شویی بصورت حرفه ای و عملی مهارت کسب میکنید. بطوریکه اشکالاتی که در حال حاضر برای این دستگاه بوجود میآید علی رغم مکانیک، تعمیر برد ظرفشویی است.


پاورقی دوره آموزش تعمیرات ماشین ظرفشویی

اطلاعات اولیه درباره انواع ماشین ظرفشویی

در بعضی ماشين‌ها بازوهای سبدی كه ظرف‌ها را در آن مي‌چينند متحرك است و اين امكان برای افراد وجود دارد كه حالت قراردادن اين ظروف در ماشين را به دلخواه خودتان تغيير دهيد.تعمیر ماشین ظرفشویی
بعضی ماشين ظرفشویی‌ها يك سيستم ويژه به نام براق‌كننده هم دارند؛ به اين صورت كه در مرحله آخر آبكشی، مايع براق‌كننده‌اي را روي ظروف مي‌پاشند تا هم شست‌ وشو كامل شود و هم ظرف‌ها برق بيفتند. اين سيستم علاوه بر شفاف‌شدن ظرف‌ها باعث می شود آنها زودتر خشك شوند.
بعضی از ماشين‌ ظرفشویی ها برای افزايش استحكام و ايمني سبدها از ريل‌های جديدی استفاده میکنند كه میتوان به وسيله آنها به آسانی و بدون هيچ مشكلي سبد را حتی وقتی كه كاملا پر است، بيرون كشيد؛ به اين دليل كه ريل‌های پايينی عميق‌ تر هستند و همين عمق باعث میشود تا ثبات كامل سبد تضمين شود و دشواری بيرون كشيدن سبد از بين برود.
بعضی ماشين‌ ظرفشویی ها علاوه بر امكان شست‌وشوي بسيار داغ، امكان آب‌كشی اضافی را هم براي مصرف‌كننده‌هاي وسواسي فراهم كرده‌اند.
بعضی ماشين‌ ظرفشوییها به سيستم تايمر تأخيري مجهزند؛ همان سيستمي كه اين روزها در بعضي از ماشين‌ لباسشویی ها هم مي‌بينيم. اين سيستم به شما امكان میدهد تا زمان روشن‌شدن ماشين لباسشويي را هر وقت كه خواستيد تعيين كنيد. بعضي ظرفشويي‌ها هم به سيستم تبادل گرما مجهزند.

نتیجه گیری دوره اموزش تعمیر ظرفشویی

با کار عملی در کلاس آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی شما میتوانید با باز و بسته کردن دستگاه ایرادهای مکانیکی دستگاه را تمرین کنید. همچنین بیشترین مباحث در کلاس تعمیر ماشین ظرف شویی برد دستگاه است که کاراموزان با مدارات ماشین ظرفشویی و ارتباط آن با مکانیک آشنا میشوند. در پایان دوره اموزش تعمیر ماشین ظرفشویی تسلط کافی در برد و مکانیک بدست میآید. اموزش تعمیر ماشین ظرفشویی بوش، آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی، عیوب ماشین ظرفشویی سامسونگ، آموزش تعمیر ظرفشویی پاکشوما از مثالهای اصلی در کارگاه میباشد.

هانیه اکبرپور بازدید : 179 چهارشنبه 04 مهر 1397 نظرات (0)

دستگاه گیرنده دیجیتال نوعی رسیور تصاویر تلویزیونی بصورت دیجیتال میباشد و امروزه برای اکثر منازل و ادارات استفاده میشود. البته تلویزیونهای جدید دارای تکنولوژی گیرنده دیجیتال هستند و لازم به خرید این دستگاه نمیباشد. آموزش تعمیرات گیرنده دیجیتال با توجه به درخواست بازار و فروش زیاد این محصول برای تعمیرکاران صوتی و تصویری الزامی است.

آموزش تعمیر گیرنده دیجیتال

آموزش تعمیرات گیرنده دیجیتال (رسیور) شامل عیب یابی برد تغذیه و مدار پردازشگر و خروجی های تصویر میباشد.

آموزش تعمیر گیرنده دیجیتال

آموزش تعمیر مبدل دیجیتال تلویزیون یا همان گیرنده دیجیتال شامل تعمیر کلیه رسیورها با برندهای مختلف در بازار است. اموزش بخش تغذیه گیرنده دیجیتال و مین برد و پروگرام آی سی رسیور و تعمیر خروجی صدا و تصویر از موارد اصلی تدریس میباشد.

سرفصلهای آموزش تعمیرات گیرنده دیجیتال

  • معرفی انواع گیرنده های دیجیتال DVB-t
  • بررسی مبدلهای دیجیتال و رسیورهای دیجیتال از لحاظ مدارات
  • تفاوت فرکانس های دیجیتال و آنالوگ
  • بلوک دیاگرام انواع ست تاپ باکس
  • آموزش الکترونیک SMD شامل قطعه شناسی بردهای گیرنده دیجیتال
  • نقشه خوانی گیرنده دیجیتال های تلویزیون رومیزی
  • عیب یابی مدار گیرنده دیجیتال
  • اشکالات متداول و قلقهای تعمیرات روی بردهای رسیور
  • ایپرام و فلش انواع گیرنده های دیجیتال DVB-t
  • طریقه آپدیت کردن گیرنده دیجیتال
  • برنامه ریزی و فلش کردن آی سی

دقایق اولیه در جلسه اول آشنایی با دیجیتال

از مزایای استاندارد DVB-T نسبت به سیستم پخش تلویزیونی زمینی آنالوگ می توان به قابلیت دریافت تصاویر تلویزیونی در هنگام حرکت گیرنده (مجهز به Doppler Corrector) اشاره نمود. همچنین در تلویزیون آنالوگ برای پخش یک برنامه تلویزیونی SD نیاز به پهنای باند فرکانسی معادل MHz8 میباشد. جالب توجه است که در صورت استفاده از کدینگ H.264 برای فشرده سازی تصاویر میتوان تا 8 برنامه تلویزیونی SD را در همان پهنای باند MHz 8 ارسال نمود. لذا میتوان تعداد حداکثر برنامه‌های تلویزیونی قابل ارسال در باندهای UHF و VHF را به میزان قابل توجهی افزایش داد. به منظور دریافت تصاویر ارسال شده به روش دیجیتال توسط تلویزیون‌های آنالوگ مرسوم از دستگاهی به نام DVBT استفاده میشود.

منظور  از پخش دیجیتال در ایران پخش با سیستم DVB-T است. امروزه روشهای مختلفی برای پخش دیحیتال وجود دارد . روش سنتی آنالوگ چند سالی است که به سمت منسوخ شدن پیش می رود. پخش دیجیتال یا Digital Video Broadcasting را اصطلاحا DVB میگویند که روشهای بسیار متنوعی دارد.

آموزش تعمیر گیرنده دیجیتال
آموزش تعمیر ستاپ باکس
آموزش تعمیر ستاپ باکس

آموزش پخش دیجیتال با کابل DVB-C | cable

 دی وی بی – سی ، این روش پر هزینه است ، برنامه ها به صورت فایل تا روزها و ماهها روی سرور سرویس دهنده ضبط میشود و در نتیجه بیننده هر برنامه را در هر زمان دلخواه ، انتخاب و نگاه میکند . این روش در دهه های آینده به مرور جایگزین همه روشها میشود و روشهای بی سیم فقط برای وسایل برقی همراه مثل PMP به قول عوام  MP4 و موبایلها باقی خواهد ماند.

آموزش DVB-S satellite

دی وی بی – اس ،  این روش در حال حاضر در دنیا بسیار محبوب و رایج است. در ایران DVB-T جایگزین بعدی سیستم فعلی است چراکه DVB-S علاوه براینکه نیازمند دیش بر بالای بام است ، تنظیمش باید توسط فردی متخصص انجام شود .

آموزش (DVB-T (Terrestrial

دی وی بی – تی ، سیستم پخش تلویزیون دیجیتال زمینی به مرور جایگزین سیستم پخش زمینی فعلی خواهد شد که باید همه جای کشور فرستنده ها و تجهیزاتش نصب شود، این سیستم هم اکنون در اغلب شهرهای ایران نصب شده و به صورت پخش آزمایشی قرار دارد، استانداردهایش توسط کشورهای اروپایی تصویب شده و در خاورمیانه و اروپا رواج یافته است. در حال حاضر بیش از 30 کشور در دنیا از آن بهره می برند، در سالهای آینده نسخه جدید DVB-T به نام DVB-T2 که 50% پهنای باند بالاتری (کانالهای بیشتر یا باکیفیت تر) را برای پخش فراهم میکند امکان پخش کانالهای HD به صورت گسترده را  فراهم می کنند و کم کم جایگزین DVB-T خواهند شد که در آن زمان سیستم آنالوگ کاملا منسوخ شده است.

تفاوت کیفیت در آنالوگ و دیجیتال

برای استفاده از DVB-T در تلویزیون چه باید کرد؟

در تلویزیون دیجیتال، تصاویر تلویزیونی به شکل بیت های اطلاعات در آمده و از طریق فرستنده دیجیتال ارسال می گردد. برای اینکه این تصاویر به شکل قابل نمایش بر روی تلویزیون منازل شما دربیاید ، لازم است یک دستگاه مبدل نظیر رسیور ماهواره در کنار تلویزیون اضافه شود تا سیگنالهای دیجیتال را دریافت کرده و آنها را به دستگاه تلویزیون منتقل نماید. اصطلاحاً به این دستگاه، گیرنده سیگنال دیجیتال، مبدل یا ست تاپ باکس گفته می شود. در سیستم دیجیتال، علاوه بر استاندارد فشرده سازی و پهنای باند ،  کیفیت صدا و تصویر از سیستم آنالوگ بهتر می شود و صدا و سیما نیز قادر خواهد بود تعداد شبکه های بیشتری در اختیار بینندگان قرار دهد.

مزایای تلویزیون دیجیتال چيست؟

سیستم دیجیتال، تجربه ای جدید در عرصه تماشای تلویزیون بوجود می آورد. چرا که علاوه بر ایجاد امکان ارائه شبکه های تلویزیونی بیشتر، کیفیت صدا و تصویر نیز بهبود می یابد. در حال حاضر صدا و سیما در ارائه شبکه های تلویزیونی بیشتر محدودیتهایی دارد که با سیستم دیجیتال این محدودیت ها تاحدی مرتفع شده است . برخی از مزایای تلویزیون دیجیتال عبارتند از:

  • امکان ارائه تعداد شبکه های بیشتر
  • کیفیت صداو تصویر بالاتر نسبت به آنالوگ
  • امکان ارائه اطلاعات اضافی کنار تصویر
  • راهنمای الکترونیکی برنامه ها
  • رادیو همراه با تلویزیون
  • ارائه خدمات ویژه نابینایان و ناشنوایان

بخش های سخت افزاری ​ست تاپ باکس در آموزش تعمیر ستاپ باکس                           

  1. آموزش تعمیر منبع تغذيه گیرنده دیجیتال
  2. اموزش تعمیر بخش تيونر
  3. شناخت پردازشگر مرکزی
  4. شناخت دمودلاتور
  5. آموزش تعمیر حافظه ستاپ باکس و بایوس دستگاه
  6. پردازشگر تصوير و اموزش تعمیر چیپ گرافیکی گیرنده دیجیتال
  7. اتصال دهنده ها و اينترفيس ها

نحوه عملکرد بهترین دستگاه گیرنده دیجیتال تلویزیون

اطلاعات دريافت شده توسط اينترفيسها به رشته هاي ديتاي ويدئو يا مولتي مديا تبديل شده، سپس بايد دمودله و رمز گشايي شوند. بعد از عمليات رمزگشايي رشته هاي ديتا به سمت قلب عمليات پردازش، يعني کدگشاي صدا وتصوير MPEG-4  و سيستم پردازشگر مرکزي حرکت ميکنند. تصوير به بلوک گرافيک و درنهايت صدا وتصوير به بلوک خروجي مي روند.

آموزش تعمیر دی وی بی تی DTV 
ست تاپ باکس به عنوان يک گيرنده براي سيگنالهاي پخش همگاني زميني گیرنده ديجيتال است. اين ست تاپ باکسها شامل يک يا چند ميکروپروسسور براي راه اندازي سيستم عامل (به طور مثالWindows CE يا Linux) و تجزيه تحليل رشتههاي انتقال MPEG و نيز داراي RAM و چيپهايي براي کدگشايي صدا و ساير پردازش ها ميباشند.

آموزش تعمر تلويزيون کابلی
در سيستم هاي کابلی، پخش همگاني تلويزيون از طريق کابل کواکسيال يا فيبر نوري به خانه ها ارسال مي شود. در آينده نزديک سيستم هاي XDSL قادر خواهند بود اين سرويس ها را از طريق کابل دو سيمه تلفن معمولي ارائه دهند. STB ها در اين سيستم مانند يک گيرنده دیجیتال کابلي عمل مي کنند.
تفاوت آشکار بين ست تاپ باکس ها از قسمت اينتر فيس به بعد يعني بخش تيونر است. علت آن روش هاي مدولاسيون متفاوتي  است که در سيستم هاي مختلف استفاده مي شود.

ويژگی های STB

  • کنترل از راه دور 
  • اينترفيس هاي با سرعت بالا 
  • داراي 2 تيونر 
  • پوشش دادن تمام فرمت هاي رسانه ای 
  • قابليت ارتباط با پهناي باند بالا 
  • مديريت مصرف انرژی 
  • به روز رساني نرم افزاري آسان 
  • نمايش تله تکست 
  • ساير تنظيمات سفارشی

در پخش گیرنده ديجيتال با توجه به تغييرات عمده نسبت به سيستم تلويزيوني آنالوگ، امكان سازگاري به نحوي كه گفته شد وجود نداشت و براي دريافت گیرنده ديجيتال بايد از دستگاههاي گيرنده تلويزيون زميني ديجيتال (DVB-T) در كنار يكديگر تلويزيوني فعلي استفاده نمود.

با توجه به اينكه كاربر گيرنده DVB-T، عموم مردم با سطوح آشنايي مختلف خواهند بود لازم است نحوه نصب و تنظيمات و منوهاي مربوطه حتي‌الامكان ساده باشد.گيرنده DVB-T که از این به بعد از آن بعنوان ست تاپ باکس نام می بریم، دستگاهي است كه سيگنال گیرنده ديجيتال را از طريق آنتن دريافت نموده و صدا و تصوير (و داده) را از آن استخراج مي‌نمايد. صدا و تصوير استخراج شده توسط گيرنده‌هاي تلويزيوني عادي قابل نمايش است.

ورودي و خروجيهاي اصلي گيرنده بشرح زير است:

الف- ورودي آنتن: سيگنال گیرنده دیجیتال از طريق كابلي كه به آنتن روي بام يا آنتن روي تلويزيوني متصل است به ست تاپ باکس داده مي‌شود. كانكتور ورودي آنتن گيرنده ( پورت RF IN) معمولاً مشابه ورودي آنتن تلويزيون است و از همان كانكتور مي‌توان استفاده نمود. معمولاً تيونر گيرنده‌هاي ديجيتال يك خروجي آنتن (loop through) یا (RF Pass Through) دارند كه مي‌توان از آن برای دریافت شبکه های آنالوگ، استفاده نمود. در این حالت، باید كابل آنتن هوايي را از اين طريق به تلويزيون عادي و يا هر دستگاه ديگر وصل نمود.

ب- خروجي صدا و تصوير:صدا و تصوير خروجي، با پردازش سيگنال گیرنده ديجيتال استخراج مي‌گرددكه بايد به ورودي صدا و تصوير A/V تلويزيون وصل گردد. ( پورت زرد برای تصویر، سفید و قرمز برای صدا)ممکن است تصويرشامل سيگنال تله‌تكست هم باشد. بنابراين مانند تلويزيونهاي آنالوگ، دستگاه تلويزيون مي‌تواند صفحات تله‌تكست را از سیگنال تصویر دیجیتال استخراج نمايد.بعضي از ست تاپ باکسها علاوه بر خروجي صدا و تصوير آنالوگ، صدا و تصوير را به فرمتهاي ديگر نظير تصوير Component، S-Video، HDMI يا Spdif (براي صدا) خروجي مي‌دهند كه در صورت پشتيباني توسط دستگاه تلويزيون، مي‌توان به جاي خروجي تصوير و صداي آنالوگ، از اين خروجيها استفاده نمود كه نسبتاً كيفيت شنيداري و بصري بالاتري دارند.

ج- خروجي RF: در بعضي از ست تاپ باکسها، صدا و تصوير می تواند به فرمت RF و به شکل قابل دريافت توسط تلويزيونهاي آنالوگ تبديل شود. كاربرد خروجي RF مذكور وقتي است كه كاربر از دستگاه تلويزيوني استفاده مي‌كند كه مدل قديمي بوده و ورودي صدا و تصوير A/V نداشته باشد. شیوه نصب و راه اندازی با توجه به محدوده وسيع مخاطبان گيرنده DVB-T، نحوه نصب و راه‌اندازي آن تا حد ممكن سهل و آسان طراحي شده است. اساسا باید آنتن به ست تاپ باکس و از ست تاپ باکس به تلویزیون متصل شود. اغلب آنتن ها دارای کابل کواکسیال هستند که باید آن را به ست تاپ باکس متصل نمایید. لازم به ذكر است با توجه به تنوع ست تاپ باکس های DVB-T، طراحي منوهاي هركدام متفاوت است و در صورت برخورد با مشكل در پيدا كردن منوي تنظيمات دستگاه، از راهنماي دستگاه مي‌توان استفاده نمود. با انتخاب گزينه Scan خودكار، دستگاه كل باند فركانسي تلويزيوني (UHF و VHF) را جستجو نموده و سيگنالهاي دیجیتال زمینی قابل دريافت را يافته و شبكه‌هاي تلويزيوني و راديويي موجود در آنها را استخراج نموده و ليست مي‌نمايد.

تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 56
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 19
  • بازدید امروز : 33
  • باردید دیروز : 50
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 157
  • بازدید ماه : 338
  • بازدید سال : 2,137
  • بازدید کلی : 11,331