loading...
تعمیرات وسایل برقی
هانیه اکبرپور بازدید : 109 پنجشنبه 22 شهریور 1397 نظرات (0)

آموزش تعمیرات لوازم خانگی صوتی شامل بخشهای تغدیه دستگاه ، برد اصلی و خروجی مدار میباشد. کارآموزان در این دوره با تعمیرات ضبط های خانگی و تعمیر باند و ساب ووفر آشنا میشوند. آموزش تعمیرات انواع پلیر شامل آموزش تعمیر دی وی دی پلیر DVD Player و بلوری پلیر BluRay Player نیز جزء مبحث این دوره آموزشی می باشد. آموزش کاملا عملی و بروی سینمای خانگی بطور عملی در کارگاه می باشد.

آموزش تعمیر سینمای خانگی

آموزش تعمیرات سینمای خانگی شامل آموزش تعمیر پلیر و ضبط و باند و ساب ووفر میباشد

آموزش تعمیر دی وی دی پلیر

در آموزش تعمیر سینمای خانگی تعمیر دی وی دی پلیر، تعمیر بخش آمپلی فایر، آموزش تعمیر باند و تعمیر ساب ووفر تدریس میشود. البته اموزش تعمیر پلیر شامل بلوری دیسک و تعمیر سی دی پلیر نیز است.

سیلابسهای دوره آموزش تعمیرات ضبط و دی وی دی پلیر

مدلهای شامل آموزش کلاس تعمیرات انواع پلیر خانگی :

آموزش تعمیرات پلیر سونیSony, آموزش تعمیر پلیر توشیبا , آموزش تعمیر پلیر سامسونگ Samsung, آموزش تعمیر پلیر ال جی LG , آموزش تعمیر پلیر سونی, آموزش تعمیر پلیر پاناسونیک Panasonic, آموزش تعمیر پلیر پایونیر , آموزش تعمیر باند سونی, آموزش تعمیرات آمپلی فایر سونی, آموزش تعمیر سینمای خانگی الجی, آموزش تعمیر سینمای خانگی سامسونگ, آموزش تعمیر ساب ووفر

سرفصلهای آموزشی تعمیرات سینمای خانگی

لوازم تعمیرگاه سینمای خانگی: هويه اس ام دی، پمپ باد موتور یخچالی، منبع تغذيه ۵ آمپر، اولتراسونيک، هیتر (هات گان)، پنس و کاردک، ابزار پیچ گوشتی، سيم قلع کش ، سيم لحيم، روغن لحيم، سيم چين، ذره بین رومیزی، گیره رومیزی، فلکس، تینر فوری (الکل صنعتی)، شابلون، سیم لاکی، آی سی کش، اشتاینر ، انبردست، سیم چین و غیره

نقشه خوانی بورد دی وی دی پلیر : بررسی سرویس منوال، روش استفاده از سرویس منوال با کامپیوتر و مراجع سرویس منوال ها

شناسایی کدهای خطا و شناخت منطقه معیوب : شناخت عیب و روشهای برطرف کردن آن

آموزش مکانیزم سینمای خانگی :  آشنایی با نام قطعات بکار رفته در برد،  طریقه در آوردن قطعات مکانیک ، طرز قرار گرفتن صحیح تایم قطعات مکانیزم، عیوب متداول، روش سرویس قطعات، تایم سرویس دوره ای قطعات، آشنایی کامل با طرز کار مکانیکها و اموزش بخشهای مختلف برد، روش تنظیمات مکانیزم

آموزش باز و بسته کردن پلیر و سینمای خانگی: روش صحیح باز و بسته کردن دستگاههای مختلف به روش کارخانه و بطور صحیحتعمیر دی وی دی پلیر

نحوه شناسایی قطعات معیوب روی برد پلیر: عیب یابی تجربی و عیب یابی با پاور کامپیوتر یا منبع تغذیه و  تستهای عیب یابی قبل از تعویض قطعه معیوب

آموزش عیب یابی و تشریح برد ضبط و آمپلی فایر: شامل بیشترین عیبهای رایج، بیشترین خرابیهای دی وی دی، عیوب متداول در کلیه دستگاهها، خرابی تکراری در اکثر محصولات

آموزش تعمیر ضبط : آشنایی با ضبط ماشین، آموزش تعمیر ضبط خانگی، دستگاههای میکس و لوازم صوتی مشابه

آموزش تعمیر رادیو ضبط دیسک : تعمیر چنجر، آموزش تعمیر آمپلی فایر amplifair، تعمیر پخش اتومبیل، آموزش تعمیر دی وی دی DVD و اموزش تعمیر کاست tape

آشنایی با تعمیر درایو کامپیوتر (اینترنال و اکسترنال)

آشنایی آموزش تعمیر درایو انواع لپ تاپ جهت تشابه با پلیرهای خانگی

برخی از مواردی که در دوره آموزش تعمیر پلیر عنوان میشوند شامل آموزش تعمیرات دی وی دی پلیر، آموزش تعمیر ضبط و پخش خانگی، آموزش تعمیر باند سینمای خانگی، آموزش تعمیر ساب ووفر، تعمیر برد ضبط و اشکالات خش خش صدا،‌ تصویر نامتناسب، اشکال اچ تی ام آی، اشکالات ورودی پلیر، تعمیر عیوب مرتبط به خروجی تصویر و صدا به تلویزیون و همچنین تعمیر بلوری پلیر هایی که در اثر نوسان برق آسیب دیده اند مورد بررسی قرار میگیرند.

در پایان دوره آموزش تعمیرات سینمای خانگی کارآموزان میتوانند روی پخش صدای تلویزیون از سینمای خانگی، آموزش نصب سینمای خانگی ، تعمیر پخش صدای تلویزیون از سینمای خانگی ال جی، تعمیرات سینما خانگی سامسونگ، نصب سینما خانگی، آموزش نصب سینمای خانگی ال جی، اتصال سینما خانگی به تلویزیون، کابل اپتیکال سینمای خانگی و تعمیرات دی وی دی ال جی، تعمیرات دی وی دی سامسونگ، تعمیرات دی وی دی سونی، تعمیر دستگاه dvd، مشکل نخواندن دی وی دی، روش تميز كردن لنز dvd را براحتی انجام دهند.

هانیه اکبرپور بازدید : 76 سه شنبه 06 شهریور 1397 نظرات (0)

 

آموزش تعمیرات یخچال

در آموزش تعمیر یخچال، آموزش تعمیر یخچال ال جی، آموزش تعمیر یخچال سامسونگ، آموزش تعمیر یخچال کنوود، آموزش تعمیر یخچال سینجر، اموزش تعمیر یخچال امرسان و اموزش تعمیر یخچال فریزر پارس خزر مثال زده میشود. اموزش گازکردن یخچال، آموزش تعمیر برد یخچال و اموزش تعمیر کمپرسور یخچال نیز از سرفصلهای اصلی در کلاس تعمیر یخچال فریزر است.

سرفصلهای دوره آموزش تعمیر یخچال

آموزش شناخت اجزای مکانیکی و قسمت های مختلف یخچال

آموزش شناخت کمپرسور و آموزش شارژ گاز کمپرسور: مجموعه ای مکانیکی شامل میل لنگ، پیستون و سوپاپ ها می باشد، که میل لنگ توسط یک موتور آسنکرون که داخل محفظه کمپرسور قرار دارد، می چرخد و در نتیجه پیستون مانند یک تلمبه عمل کرده با  باز و بسته شدن سوپاپ ها گاز موجود در سیلندر و لوله ها به گردش در می آید. گاز مرتبا از لوله برگشت مکیده شده با فشار وارد لوله رفت می شود بنابراین گاز سرما ساز مدام در حال حرکت بوده به ترتیبی عمل سرما سازی انجام می شود. روی بدنه کمپرسور معمولا سه لوله دیده می شود : لوله رفت یا فشار گاز و لوله بر گشت یا مکش و لوله کور یا لوله مخصوص شارژ گاز.گاز یخچال

آموزش تعمیر کندانسور (رادیاتور خنک کننده): از آنجایی که گاز در کمپرسور تحت فشار قرار میگیرد (تا آماده حرکت درون لوله های مسیر شود) حرارت گاز افزایش یافته واگر به طریقی این گرما از گاز سلب نشود و یا تعدیل نگردد عمل سرما سازی مختل می شود . از این رو همواره گاز تحت فشار قرار گرفته پس از کمپرسور وارد لوله های مارپیچ مانندی میشود که جایگاه این لوله در یخچال های خانگی پشت کابینت اصلی یخچال است.

آموزش تعویض فیلتر یا درایر: درون درایر را از موادی بنام سیلیکات یا سیلیکاژل پر می کنند . این مواد خاصیت رطوبت زدایی داشته و گاز پس از عبور  رطوبت خود را تماما” به این مواد میدهد وخشک می شود بمرور بر اثر کار کرد زیاد رنگ قهوه ای بسیار روشن این مواد به تیرگی می نهد و این تغییر حالت در واقع بیانگر پایان توانایی این مواد جهت رطوبت زدایی است از اینرو پیشنهاد می شود به هنگام تعویض کمپرسور یا شارژ گاز مجدد یخچال درایر را نیز تعویض نمایید تا سرما سازی کیفیت مطلوب را داشته باشد.

آموزش تعمیرات اواپریتور (محفظه تولید یخ): از آنجا که آلومینیوم در انتقال سرما از توانایی بالایی برخور دار است به طور معمول اواپراتور را از لوله های مارپیچ آلومینیومی می سازند و از آنجا که بتوسط بسته شدن درب جای یخی هوا درون اواپریتور مسدود می شود ،تبخیر مداوم سرما در اواپریتور دما را شدیدا”کاهش می دهد بگونه ای که آب و یا هر ماده غذایی دیگری درون اواپریتور منجمد می شود.

شناخت کاپیلاری تیوب(لوله مویی): به سبب قطر بسیار کمی که داراست لوله مویی نامیده می شود . جایگاه آن بین خروجی فیلتر (درایر) و ورودی اواپریتور است. قطر و طول آن در کیفیت سرمای ایجاد شده بسیار با اهمیت است در رابطه با نقش سرما سازی آن در ادامه بحث خواهد شد. مجموعه قطعات مکانیکی شامل: کمپرسور، کندانسور، لوله مویی، درایر و اواپریتور دیده می شود.

هانیه اکبرپور بازدید : 74 سه شنبه 30 مرداد 1397 نظرات (0)

شناخت و آموزش تعمیر موتور

مهمترين قسمت الكتريكي جارو برقي را موتور آن تشكيل مي دهد كه از نوع يونيورسال است.

 

آشنایی مدارهای الکتریکی و الکترونیکی در جاروبرقی ها

ساده ترين نوع مدار الكتريكي جارو برقي كليد (معمولا" دو حالته) روشن و خاموش و همچنين لامپ (در بعضي موارد) مي باشد. كليد ها از نوع فشاري بوده و سر راه فاز يا نول اصلي مدار قرار مي گيرند.

لامپ خبر در اكثر جارو ها با اتصال كابل جارو به پريز برق روشن شده و بيانگر آمادگي دستگاه جهت آغاز به كار است.
در بعضي از جارو هاي برقي،علاوه بر كليد اصلي تعبيه شده بر روي بدنه ، كليد ديگري نيز بر روي لوله مكنده وجود دارد كه عمل روشن و خاموش نمودن دستگاه را از همان نقطه ميسر مي سازد.
جارو هاي مذكور در واقع مجهز به ترانس ايزوله هستند. ترانس ايزوله يك رله مغناطيسي است كه از سيم پيچ با اهم بالا به منظور ايجاد ميدان مغناطيسي جهت جذب اهرم كليد استفاده نموده و علاوه بر اهرم از هسته فلزي و كليد متصل به اهرم تشكيل شده است.با وصل كليد روي دسته جارو ، مدار رله بسته شده واز آن جريان مي گذرد.
عبور جريان در رله ميدان مغناطيسي لازم جهت جذب اهرم را فراهم مي آورد.
كليد ترانس ايزوله، تيغه هاي قوي جهت عبور فاز اصلي مدار را داراست از اينرو با بسته شدن كليد، فاز به موتور رسيده واز آنجا كه نول قبلا" به موتور داده شده بود شروع به كار مي كند. هر گاه كليد روي لوله مكنده بحالت قطع در آيد،مغناطيس رله قطع شده و فشار يك فنر،كليد رله را بحالت باز در خواهد آورد و موتور خاموش مي شود استفاده از ترانس ايزوله دو حسن را تواما" در بر خواهد داشت.
علاوه بر قطعات مذكور در بعضي از جارو ها مانند الكترولوكس از كليد هاي فشاري مخصوص (ميكروسوئيچ) استفاده شده كه اگر قطعات بدنه (در پوش پشت موتور) و يا بدنه مخصوص موتور يا بدنه مربوط به جمع آوري زباله درست بسته نشوند، اين كليد ها در حالت باز بوده و مدار داخلي قطع است (ادامه توضیحات در کلاس)
در بعضي مدل هاي ديگر سر راه موتور از فيوز حرارتي (اورلود) استفاده شده كه با پر شدن كيسه زباله و به تبع آن افزايش جريان موتور ، اين قطعه تحريك شده و موتور را خاموش مي كند. اگر زباله ها خالي نشوند،چند لحظه بعد از روشن شدن موتور ، خاموش شدن خودكار آن تكرار مي گردد.
همچنين در بعضي از جارو ها يك مدار الكترونيكي تنظيم كننده دستي ولتاژ كار موتور (ديمر) نيز در نظر گرفته شده كه بتوسط گردش ولوم اين مدار مي توان موتور را در توان هاي مختلف بكار گرفت.

آموزش اجزاء مكانيكی جاروبرقی

آشنایی با بدنه دستگاه

شكل ظاهري قطعات مكانيكي جارو ها بر عكس قسمت الكتريكي از تنوع بسيار زيادي برخور دار است.

به طوري كه هر سازنده بر حسب طراحي خاص خود ،ساختمان خارجي دستگاه را مي سازد.در ضمن هدف سازندگان اين نوع وسيله اين است كه تا حد امكان توليدشان از نظر ظاهري با محصولات كارخانه هاي مشابه متفاوت باشد ،در نتيجه نمي توان يك استاندارد واحد براي قسمت مكانيكي اين وسيله اتخاذ كرده وبه عنوان مسئله تعمير و نگهداري مطرح ساخت.

بنابراين يك نمونه را که در کلاس توضیح داده خواهد شد انتخاب كرده و به عنوان الگو مورد بر رسي قرار مي دهيم.بدنه دستگاه جارو برقي معمولا" از دو قسمت اساسي تشكيل مي شود :

يك قسمت در بر گيرنده موتور ،كليد،سيم جمع كن، لامپ خبر و احتمالا" مدار الكتريكي كنترل دور موتور.و قسمت ديگر جايگاه قرار گيري كيسه زباله است.اين دو قسمت توسط يك قفل و ضامن باز كننده از يكديگر جدا مي گردد. و مابين دو قسمت از فيلتر هاي مخصوص استفاده مي شود تا هواي مكيده شده توسط جارو قبل از ورود به محفظه موتور از وجود ذرات غبار پاك گردد.

آموزش تعمیر جارو برقی

آموزش تعمیر و خرابی سیم جمع کن

سیم جمع کن را می توان عضو مشترک قطعات الکتریکی و مکانیکی دانست.قسمت الکتریکی آن عبارت است از کابل برق و دو شاخه و پلاتین های اتصال برق به حلقه های مسی- شاخک های انتقال برق به داخل جارو . استفاده از سیم جمع کن ، علاوه بر آنکه کابل برق دستگاه را در هنگام خاموشی ، از نظز پنهان نموده و خطر آسیب رسیدن به آن را کاهش می دهد، در هنگام کار نیز جابجایی جارو را میسر می سازد. اساس کار به این ترتیب است که انتهای سیم رابط جارو در داخل سیم جمع کن به کنتاکت هایی بسته می شود که این کنتاکت ها به ریل های دوار متصل است. این ریل ها در واقع بر روی چرخ قرقره سیم جمع کن تعبیه شده و با کشیدن کابل به بیرون از جارو،همراه چرخ به گردش در می آیند. برای آنکه اتباط برق موتور با شبکه در این زمان (هنگام کشیدن کابل یا حرکت جارو برقی) قطع نشود شاخک های ثابت که به ریل پایین و دیگری به ریل بالا متصلند در تمام لحظات ارتباط را حفظ نموده و از آنجا که حالت فنری دارند به ریل ها و در واقع سیم جمع کن اجازه چرخش می دهند و از سوی دیگر فاز و نول را در یافت نموده و به داخل جارو و موتور می رسانند. در شکل زیر ریل ها و سیم جمع کن و دو نمونه مدار الکتریکی جارو برقی به همراه سیم جمع کن نشان داده شده است.

شناخت و تعمیر فیلتر

با روشن شدن موتور جارو برقی ، هوا به داخل آن مکیده شده و زباله را جمع آوری می کند.هوایی که به داخل جارو مکیده می شود علاوه بر زباله گرد و غبار را نیز بهمراه خواهد داشت. اگر ذرات غبار از هوای مکیده شده جدا نگردند، هوایی که از قسمت موتور خارج می شود به داخل منزل نفوذ نموده و محیط را آلوده می سازد. برای رسیدن به این منظور سر راه هوای خروجی از کیسه و قبل از آن که این هوا به قسمت موتور برسد از لایه های اسفنجی استفاده می شود . اسفنج فشرده در واقع نقش فیلتر یا پاک کننده هوای خروجی را بر عهده دارد.
اگر فیلتر بیش از حد کثیف شود ، هوا به سختی از آن عبور می کند از اینرو لازمست در فواصل زمانی معین (متناسب با کار کرد جارو) نسبت به شستشوی آن اقدام نمایید. در واقع می توان گفت از جمله عواملی که منجر به کاهش مکش جارو می شوند یکی کثیف بودن فیلتر است.
هر گاه مسیر مکشی جارو مسدود گردد و موتور نتواند آزادانه هوا را به داخل جارو بمکد،جریان دریافتی آن افزایش یافته و به موتور آسیب خواهد رسید. همزمان با محدود شدن مسیر مکش ، موتور هوای درون محفظه را می مکد در این هنگام هوای داخل لوله نمایشگر مکیده شده،و سوپاپ را به طرف عقب خواهد کشید. قسمتی از سوپاپ را با رنگ زرد به عنوان خطر مشخص ساخته اند و هر گاه این قسمت از سوپاپ در مقابل شیشه نمایانگر قرار بگیرد، وضعیت موتور در حالت دشواری خواهد بود. ممکن است مسدود شدن مسیر مکش از پر شدن کیسه زباله و یا وجود یک شی خارجی در لوله مکش مانند پلاستیک یا پارچه باشد.
اگر دنبال سایتی برای ثبت اگهیتون هستین آگهی رایگان رو فراموش نکنید.
هانیه اکبرپور بازدید : 66 دوشنبه 22 مرداد 1397 نظرات (0)

آموزش تعمیر مایکروویو

آموزش تعمیر مایکروویو : تعمیر مایکروفر ( ماکروفر ، مایکروویو  ) ممکن است مشکل به نظر برسد اما با آموزش درست ، بسیاری از مشتریان ما این کار را ساده می دانند. به طور متوسط تعمیر مایکروویو باید 15 دقیقه زمان ببرد. ما با استفاده از علائم خرابی مایکروویو آن را تعمیر می کنیم. علائمی مانند کار نکردن صفحه لمسی، صدای زیاد دستگاه، عدم چرخش صفحه چرخان و ...
در این سری مقالات، عیب یابی مایکروویو به صورت گام به گام آموزش داده شده و نحوه تست قطعات مختلف و تعمیر یا تعویض آن ها شرح داده شده است.
علائمی که مورد بررسی قرار خواهند گرفت عبارتند از:
صفحه لمسی مایکروویو کار نمی کند
صدای غیر نرمال مایکروویو
مایکروویو خاموش نمی شود
مایکروویو غذا را گرم نمی کند
مایکروویو روشن نمی شود
صفحه چرخان مایکروویو نمی چرخد
در مایکروویو به درستی بسته نمی شود
در مایکروویو قفل شده و باز نمی شود
فن اگزوز کار در مایکروویو کار نمی کند
مشکلات متفرقه و بدون علامت مایکروویو

صفحه لمسی مایکروویو کار نمی کند ؟

  • کلید ممبران

اگر دکمه ها در صفحه لمسی مایکروویو کار نمی کنند، ممکن است ایراد از کلید ممبران باشد. این قسمت از کلید های الکتریکی لمسی نرم ساخته شده است که دو لایه پلاستیک میلار با پوشش های رسانا هستند که در اطراف با یکدیگر برخورد می کنند. وقتی شما در صفحه لمسی مایکروویو یک دکمه را فشار می دهید، دو سطح با هم برخورد می کنند و یک مدار الکتریکی را کامل می کنند که یک سیگنال به برد کنترل می فرستد. پوشش رسانا بر کلید ممبران به مرور زمان و در اثر استفاده فرسوده شده و نیاز به تعویض پیدا می کند. مایکروویو را از برق بکشید و بردنه خارجی آن را بردارید تا به کلید ممبران دسترسی پیدا کنید که معمولا به برد کنترل چسبیده است. کلید ممبران در اکثر مواقع توسط یک فلت نواری به برد کنترل متصل شده است. قبل از هر گونه تعمیر، این فلت را چک کنید. باید قبل از شروع تعمیرات، شماتیک الکتریکی دستگاه خود را چک کنید تا طرح ماتریس کلید ممبران خود را مشاهده کنید. برای تست کردن صفحه لمسی از مولتی متر استفاده کنید. با فشردن هر دکمه بر روی صفحه لمسی، مقدار کمی مقاومت در مولتی متر باید نشان داده شود.

  • برد کنترل

اگر شما نمی توانید عدد را وارد کنید اما صفحه نمایش روشن است، ممکن است مشکل از برد کنترل باشد. برد کنترل صفحه لمسی را با سیگنال های ولتاژ پایین تامین می کند. وقتی شما یک دکمه را روی صفحه لمسی می فشارید، برد کنترل به اجزای دیگر مایکروویو سیگنال می فرستد تا گرمایش را شروع کنند. اگر کلید ممبران درست عمل می کند و اتصال آن به برد کنترل مشکلی ندارد، ممکن است برد کنترل نیاز به تعویض داشته باشد. برق دستگاه را قطع کنید و بدنه خارجی آن را بردارید و برد کنترل را تعویض کنید.

موتور محرک مایکروویو

اگر صدای غیر طبیعی از میز چرخان مایکروویو شما شنیده می شود، ممکن است مشکل از موتور باشد. مایکرویو از یک کوپلر که توسط موتور حرکت می کند، برای چرخاندن سینی شیشه ای استفاده می کند. اگر موتور صدای ساییده شدن ایجاد می کند، باید تعویض شود. برای دست یابی به موتور، ابتدا مایکروویو را از برق بکشید. موتور معمولا در کف مایکروویو قرار دارد و توسط پیچ و سیم در جایش نگه داشته می شود.

لامپ مگنترون مایکروویو

اگر مایکروویو صدایی وزوزو مانند می دهد، ممکن است به این معنی باشد که مگنترون درست کار نمیکند. مگنترون بخشی از مدار ولتاژ بالا ست که در مایکروویو تولید حرارت می کند. برای دسترسی به مگنترون، ابتدا مایکروویو را از برق بکشید، سپس بدنه خارجی دستگاه را برداشته و خازن ولتاژ بالا را تخلیه کنید. مطمئن شوید که پیچ و مهره ها محکم بوده و دیود ولتاژ بالا درست کار می کند و اگر چنین بود، مگنترون باید تعویض شود.

کوپلر محرک

صدای غیرنرمال در مایکروویو ممکن است نشان دهنده این باشد که کوپلر محرک که نقش کمک به چرخیدن سینی شیشه ای را دارد، دچار مشکل می باشد. چه مایکروویو شما دارای سینی دایره ای یا مستطیلی باشد، سینی و غلتک را بردارید تا کوپلر را بررسی کنید. ممکن است در بعضی مدل ها نیاز باشد قبل از اینکه کوپلر را بررسی کنید، موتور را از کف مایکروویو بردارید. بیشتر کوپلر ها دهانه هایی D شکل دارند که توسط آن به شفت موتور وصل می شود. دهانه را از نظر شکسته یا فرسوده بودن که ممکن است باعث ایجاد صدا شود، بررسی کنید.

غلتک راهنما

اگر صدای غیر نرمالی از سینی چرخان مایکروویو شنیده می شود، ممکن است مشکل از غلتک راهنما باشد که به سینی چرخان کمک می کند بدون اصطکاک بچرخد. سینی را برداشته و غلتک را از نظر فرسودگی یا آسیب دیدگی بررسی کنید. اگر غلتک شکسته یا فرسوده شده بود، آن را تعویض کنید و چک کنید که درکجا به کوپلر می رسد تا مطمئن شوید که زمانی که مایکروویو در حال کار کردن است، غلتک در جایگاه خود قرار دارد. در بعضی مدل ها، صدای غیر طبیعی ممکن است از چرخ های غلتک راهنما باشد. ایزن چرخ ها را نیز چک کنید.

دیود ولتاژ بالا

اگر مایکروویو شما صدای وزوز بلند تولید می کرد، احتمالا مشکل از دیود ولتاژ بالا می باشد. این قسمت با خازن و مگنترون برای تولید حرارت کار می کند. قبل از شروع این تعمیر، مایگروویو را از برق بکشید، بدنه خارجی را بردارید و خازن ولتاژ بالا را تخلیه کنید تا دچار شوک الکتریکی نشوید. دیود را پیدا کنید و پیوستگی آن را با مولتی متر چک کنید. همچنین پیوستگی دیود را در خلاف جهت اولیه نیز چک کنید. قرائت مولتی متر باید در یکی از جهت ها پیوستگی را در دیود ولتاژ بالا نشان دهد. در غیر این صورت باید تعویض شود.

فن خنک کننده

ممکن است صدای غیرنرمالی که از مایکروویو می شنوید از فن نشات گرفته باشد. فن خنک کننده وقتی مایکروویو در حال کار است، مگنترون را خنک می کند و در داخل بدنه قرار دارد. برای دست یابی به آن، ابتدا دستگاه را از برق بکشید و بدنه خارجی آن را بردارید. پوشش فن را بردارید و هر گونه فرسودگی یا آسیب دیدگی را در تیغه های فن بررسی کنید. همچنین بررسی کنید که تیغه های فن در موقع چرخیدن به اشیا دیگر گیر نکنند.

چرا مایکروویو خاموش نمی شود ؟

  • کلید قفل داخلی

اگر مایکروویو بعد از اینکه در را باز کردید خاموش نشده بود، ممکن است مشکل از کلید قفل داخلی باشد. کلیدی که سالم باشد، به اجزای دیگر برق رسانی می کند و وقتی در مایکرویو باز شد، برق را قطع می کند. اجزایی که می توانند در صورت کار نکردن کلید روشن بمانند؛ فن موتور، موتور همزن و لامپ داخلی می باشند. در درب مایکروویو زبانه ای وجود دارد که کلید در را فعال می کند. و در داخل بدنه قرار دارد. برای تست کردن کلید، بدنه خارجی را بردارید. کلید معمولا سیم هایی دارد که به پایانه ها وصل هستند و لیبل های C و NO دارند. برای تست کردن کلید از یک مولتی متر استفاده کنید. وقتی در بسته است، پیوستگی باید وجود داشته باشد نه وقتی که باز است. اگر در حالی که در باز بود، مولتی متر  پیوستگی را نشان داد، قفل داخلی در باید تعویض شود.

  • برد هوشمند

اگر مایکروویو با فشردن دکمه توقف خاموش نشد، اما با باز کردن در خاموش شد، ممکن است مشکل از برد هوشمند  باشد. برد هوشمند که معمولا برد کنترل نیز نامیده می شود، مایکروویو را با برق رسانی به رله ها کنترل می کند. یکی از نشانه های خراب بودن برد هوشمند خاموش نکردن رله بعد از انجام عملیات است. برای اینکه مطمئن شوید مشکل از برد هوشمند است، می توانید رله ها را از نظر پیوستگی تست کنید. مایکروویو را از برق کشیده و بدنه خارجی آن را بردارید. از یک مولتی متر استفاده کنید تا پیوستگی پایانه های رله ها را آزمایش کنید. وقتی برق به رله نمی رسد، نباید پیوستگی نشان دهد. اگر نشان داد، باید برد هوشمند را تعویض کنید.

چرا مایکروویو غذا را گرما نمی کند ؟

  • دیود ولتاژ بالا

اگر مایکروویو شما  روشن می شود اما گرما نمی دهد، احتمالا مشکل از دیود ولتاژ بالا می باشد. این قسمت با خازن و مگنترون برای تولید حرارت کار می کند. دیود ولتاژ بالا در بدنه قرار دارد. مایکروویو را از برق بکشید، بدنه خارجی را بردارید و خازن ولتاژ بالا را تخلیه کنید. پیوستگی دیود را با مولتی متر چک کنید. در یک دیود سالم، قرائت مولتی متر باید در یکی از جهت ها مقاومت پایین و در جهت دیگر مقاومت بالا باشد. اگر در هر دو جهت مقاومت پایین است و یا اصلا پیوستگی نشان نمی دهد،  دیودباید تعویض شود. اگر دیود مشکل نداشت، مشکل ممکن است از مدار ولتاژ بالا باشد که تنها باید توسط یک تکنسین آموزش دیده تست و تعویض شود.

  • کلید درمایکروویو

وقتی مایکروویو روشن می شود اما گرما تولید نمی کند، ممکن است نشان دهنده این باشد که کلید در خراب است. کلید در وقتی در بسته است به بقیه اجزای مایکروویو سیگنال می دهد و وقتی در بسته است سیگنال می دهد که گرمادهی را متوقف کنند. کلید در همچنین کلید قفل داخلی نیز نامیده می شود. وقتی این قطعه کار نکند،  فن و موتور همزن ممکن است بعد از باز شدن در همچنان کار کنند. که باعث میشود به نظر بیاید که مایکروویو در حال کار است. برای دست یابی به کلید، بدنه خارجی را بردارید. ابتدا دستگاه را از برق بکشید. کلید در معمولا سیم هایی دارد که به پایانه ها وصل هستند و لیبل های C و NO دارند. برای تست کردن کلید از یک مولتی متر استفاده کنید در حالی که فعال کننده را از فشردگی خارج می کنید. اگر در آن حالت پیوستگی وجود نداشت، کلید در باید تعویض شود. در هنگام تست کردن، مطمئن شوید که زبانه در که با کلید در درگیر می شود، درست کار می کند.

  • مگنترون

اگر مایکروویو گرما ندهد، ممکن است به این معنی باشد که مگنترون درست کار نمیکند. مگنترون بخشی از مدار ولتاژ بالا ست که برای پختن غذا تولید حرارت می کند. اگر مگنترون خراب شود، ممکن است فیوزی را در مایکروویو خراب کند که در نتیجه دیگر اجزا نیز کار خود را به خوبی انجام نمی دهند. برای تست کردن مگنترون، ابتدا مایکروویو را از برق بکشید، سپس بدنه خارجی دستگاه را برداشته و خازن ولتاژ بالا را تخلیه کنید تا از خود در برابر شوک الکتریکی محافظت کنید. مگنترون را  با قطع کردن سیم های آن وصل کردن پایانه های مولتی متر به ان، تست کنید. در بین پایانه ها پیوستگی باید 2 یا 3 اهم را نشان دهد. در صورتی که پیوستگی نشان نداد و یا بین ترمینال ها و کیس خارجی مگنترون پیوستگی نشان داد، مگنترون باید تعویض شود. اگر تست با مولتی متر نشانه مطلوبی داشت، بنابراین آزمایشات بیشتر ممکن است نیاز باشد توسط یک تکنسین آموزش دیده انجام شود.

چرا مایکروویو روشن نمی شود ؟

  • کلید درمایکروویو

ممکن است دلیل اینکه مایکروویو روشن نمی شود، کلید در خراب باشد. کلید در که کلید قفل داخلی نیز نامیده می شود، وقتی در بسته است به بقیه اجزای مایکروویو سیگنال می دهد و وقتی در بسته است سیگنال می دهد که گرمادهی را متوقف کنند.

به همین دلیل، همه چیز ممکن است به طور معمول کار کند اما مایکروویو روشن نشود. برای دست رسی به کلید یا قفل داخلی، ابتدا دستگاه را از برق بکشید و سپس بدنه خارجی را بردارید. کلید در معمولا سیم هایی دارد که به پایانه ها وصل هستند و لیبل های C و NO دارند. هر پایانه را از نظر  پیوستگی چک کنید. اگر در حالی که دکمه فعال کننده در گیر بود، پیوستگی وجود داشت، نشان می دهد که کلید مشکلی ندارد. در غیر این صورت، کلید را تعویض کنید. می توانید از این فرصت استفاده کرده و زبانه در را نیز چک کنید.

  • فیوز سرامیکی مایکروویو

اگر مایکروویو شما روشن نشد و نمایشگر نیز خالی و غیر جوابگو می باشد، ممکن است مشکل از فیوز سرامیکی باشد. این قطعه اجزای مایکروویو را از نوسانات برق محافظت کرده و وقتی خراب شود به طور کلی به اجزا برق نمی رساند. که در نتیجه مایکروویو کار نمی کند.  برای دسترسی به فیوز سرامیکی، که در داخل بدنه و نزدیک به کابل برق قرار دارد، ابتدا دستگاه را از برق بکشید. برای تست پیوستگی فیوز از یک مولتی متر استفاده کنید.  اگر از دلیل خراب شدن فیوز  آگاه هستید، مانند باز کردن یا بستن در، می توانید همچنین کلید در را تست کنید که ببینید کار می کند یا خیر. اگر دلیل خراب شدن فیوز را نمی دانید، بقیه قسمت های مایکروویو مانند مگنترون، دیود ولتاژ بالا، خازن و مبدل را چک کنید.

  • فیوز حرارتی و یا قطع کننده مایکروویو

هر مشکلی در فیوز حرارتی یا قطع کننده ممکن است باعث شود مایکروویو کار نکند. قطع کننده حرارتی و یا فیوز حرارتی، کمک می کند که مایکروویو حرارتش بیش از حد بالا نرود. وقتی قطع کننده حرارتی خراب شود، مایکروویو به دلایل امنیتی که بیش از حد داغ نشود، روشن نمی شود. برای دسترسی به فیوز حرارتی، ابتدا برق دستگاه را قطع کنید. هنگامی که فیوز را پیدا کردید، سیم هایش را از پایانه های جدا کنید. از مولتی متر برای تست کردن پیوستگی آن استفاده کرده و در صورت عدم پیوستگی فیوز را تعویض کنید. از این فرصت استفاده کنید و بررسی کنید که فن کار می کند و با قطع جریان هوا باعث بالا رفتن دمای مایکروویو نمی شود.

  • مجموعه چفت در مایکروویو

ممکن است مایکروویو به علت مشکلی در چفت در روشن نمی شود. بیشتر چفت های در از زبانه های پلاستیکی ساخته شده که به خارج در می چسبد و وقتی در بسته است، با کلید در درگیر می شود و به بقیه کنترل ها سیگنال می دهد که به دستگاه برق برسانند. اگر زبانه ها آسیب دیده و یا به علت فرسوده بودن فنرها دارای کشش نباشند، کلید با زبانه درست درگیر نشده که در نتیجه مایکروویو روشن نمی شود. برای دسترسی به زبانه در، ابتدا برق دستگاه را قطع کنید. پنل داخلی در را بردارید که توسط زبانه های پلاستیکی در جایش نگه داشته شده است. زبانه در را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

چرا سینی در مایکروویو نمی چرخد ؟

  • موتور محرک مایکروویو

اگر در مایکروویو سینی شیشه ای نمی چرخد، ممکن است این مشکل به دلیل خراب شدن موتور باشد. بیشتر دستگاه ها دارای یک سینی شیشه ای دایره شکل چرخان هستند که دارای یک کوپلر که توسط موتور کار می کند و یک غلتک هدایت کننده، می باشد. برای دسترسی به موتور، ابتدا مایکروویو را از برق بکشید و پنل پایینی را بردارید. موتور معمولا در کف مایکروویو قرار دارد و توسط پیچ و سیم در جایش نگه داشته می شود. اگر موتور ایجاد صدای ساییده شدن می کند و یا نمی چرخد، نیاز است تعویض شود. برای تست کردن پیوستگی موتور، از مولتی متر در پایانه ها استفاده کنید. اگر پیوستگی نشان نداد، موتور باید تعویض شود. اگر موتور پیوستگی نشان داد اما هنوز کار نمی کرد، ممکن است مایکروویو نیاز به تست ولتاژ زنده داشته باشد که حتما باید توسط یه شخص دارای صلاحیت انجام شود.

  • کوپلر مایکرویو

اگر سینی چرخان در مایکروویو شما نمی چرخد، ممکن است مشکل از کوپلر باشد. بیشتر مدل های مایکروویو دارای یک سینی شیشه ای دایره شکل چرخان هستند که توسط یک کوپلر که توسط موتور کار می کند و یک غلتک هدایت کننده، می چرخد. برای تست کردن کوپلر از نظر آسیب دیدگی، سینی و غلتک هدایت کننده را بردارید. اگر برای بررسی کوپلر نیاز بود پوشش پایینی را بردارید، مایکروویو را از برق بکشید. بیشتر دستگاه ها دارای یک کوپلر سه وجهی هستند که به راحتی از شفت موتور جدا می شود. برای مدل های دیگر، احتمالا نیاز باشد اول موتو را جدا کنید. دهانه کوپلر که به شفت موتور متصل می شود را از نظر شکسته یا فرسوده بودن بررسی کنید.

  • غلتک راهنما مایکروویو

اگر سینی چرخان در مایکروویو شما نمی چرخد، ممکن است مشکل از غلتک هدایت کننده باشد که در زیر سینی قرار دارد و به چرخیدن سینی کمک می کند. غلتک هدایت کننده به همراه کوپلر سینی شیشه ای را می چرخاند. سینی را برداشته و غلتک را از نظر فرسودگی یا آسیب دیدگی بررسی کنید. اگر غلتک خراب شده بود آن را تعویض کنید.

چرا در مایکروویو درست بسته نمی شود ؟

  • مجموعه چفت در مایکروویو

اگر در مایکروویو دست بسته یا چفت نمی شود، معمولا به دلیل مشکلی در زبانه در است. مجموعه چفت در معمولا دو زبانه که به نگه دارنده کلید در چارچوب مایکروویو متصل می شوند، دارد. وقتی زبانه ها درست کار کنند، به کلید درگیر شده تا به مایکروویو برق رسانی کنند. در نتیجه درست کار کردن آن ها مهم است. چفت در با فنر کار می کند تا برای گیر کردن زبانه ها کشش لازم فراهم شود. خرابی چفت ممکن است به سادگی شکسته بودن زبانه یا فرسوده و کشیده شده بودن فنرها باشد که در این صورت باید مجموعه چفت در را تعویض کنید. برای دسترسی به چفت در، برق دستگاه را قطع کنید و پنل داخلی در را بردارید که توسط زبانه های پلاستیکی در جایش نگه داشته شده است.

  • فنر های پیچ خورده مایکروویو

اگر در مایکروویو دست بسته یا چفت نمی شود، ممکن است مشکل از فنر ها باشد. خوشبختانه، این مشکل ساده ای ست و می توانید به راحتی حلش کنید. فنر ها برای بسته نگه داشتن در مایکروویو استفاده می شوند. به طور کلی 2 نوع فنر در مجموعه چفت در وجود دارد. برای چک کردن فنرها، برق دستگاه را بکشید و پنل های در را بردارید. فنرها در پایین در قرار دارند. فنرها را از نظر فرسودگی و آسیب دیدگی بررسی کنید و در صورت نیاز تعویض کنید.

 

 

نتیجه تصویری برای نحوه تعمیر ماکروویو


چرا در مایکروویو درست بسته نمی شود ؟

  • مجموعه چفت در مایکروویو

اگر در مایکروویو شما در حالت بسته گیر کرد و باز نشد، ممکن است مشکل از اهرم یا دکمه چفت باشد. اهرم معمولا دارای یک پدال و یا یک دکمه است که با مجموعه چفت در برخورد می کند تا زبانه ها که اجازه می دهند در باز شود را آزاد کند. برای دسترسی به اهرم چفت در، ابتدا مایکروویو را از برق بکشید و سپس کاور و پنل کنترل را بردارید. اهرم ررا از نظر آسیب دیدگی بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

چرا فن مایکروویو کار نمی کند ؟

  • فیلتر زغالی مایکروویو

اگر فن خروجی مایکروویو شما از کار کردن ایستاد، ممکن است مشکل مسدود شدن فیلتر زغالی باشد. این نوع فیلتر ها در مایکروویوهای دیواری که در بالای گاز نصب می شوند وجود دارد و نقش آن جذب کردن بو و آلودگی ناشی از پخت غذا می باشد. این آلودگی ها به مرور زمان جمع شده و باعث انسداد فیلتر می شوند. تعویض فیلتر زغالی را هر چند وقت یه بار انجام داده و جز برنامه روتین سرویس لوازم خانگی خود قرار دهید. برای دست یابی به فیلتر که معمولا در پشت خروجی هوای گریل است،  با باز کردن یپچ ها مته را بردارید و فیلتر را جدا کنید. فیلتر جدید را نصب کنید و در صورت امکان یا نیاز با گیره فنری محکم نگه دارید.

  • فیلتر چربی مایکروویو

اگر فن خروجی مایکروویو شما از کار کردن ایستاد، ممکن است مشکل مسدود شدن فیلتر چربی باشد. فیلتر چربی، روغن و چربی غذایی که در حال گرم شدن است به دام می اندازد تا سیستم فن خروجی را تمیز نگه دارد. اینکه فیلتر چربی بعد از مدتی مسدود شده و نیاز به تعویض داشته باشد، مسئله غیر نرمالی نیست. فیلتر چربی به طور معمول در کف مایکروویوهایی که در بالای گاز نصب می شوند، قرار دارد و با گیره های فنری در جایش نگه داشته می شود. می توانید فیلتر چربی را برداشته و با آب و صابون بشویید تا تمیز شود. البته در برخی موارد که تجمع چربی خیلی زیاد است، ممکن است شستشو مشکل را حل نکند و نیاز باشد کل فیلتر را تعویض کنید.

  • مجموعه دمپر مایکروویو

اگر فن خروجی مایکروویو شما دیگر کار نمی کند، ممکن است مجموعه دمپر ایجاد مشکل کرده باشد. دمپر قسمتی از مایکروویو هایی که در بالای گاز نصب می شوند است و نقش آن جلوگیری از ورود هوا به قسمت سیستم خروجی هوا می باشد. دمپر شامل یک صفحه فلزی یا پلاستیکی می باشد که داکت خروجی را وقتی فن خاموش است، می بندد و هنگامی که فن شروع به کار می کند، آن داکت را باز می کند. دمپر معمولا با فنر کار می کند و یا طوری طراحی می شود که با نیروی ثقل به سادگی باز و بسته شود. برای دسترسی به مجموعه دمپر، ممکن است مجبور باشید مایکروویو را از جایی که در آن نصب شده است (دیوار یا کابیت) بردارید. بررسی کنید که هیچ جسمی دمپر را از باز شدن و بسته شدن باز نمی دارد و  همچنین چک کنید که دمپر آسیب ندیده باشد. در صورت لزوم، دمپر را تعویض کنید و مراقب نصب کردن داکت باشید که در آینده باعث گرفتگی دمپر نشود.

  • مجموعه دمپر

فن خروجی مایکروویو ممکن است به علت مشکلی در موتور آن کار نکند. این فن بخشی از مایکروویوهایی ست که در بالای گاز نصب می شوند، می باشد و نقش آن کمک به گردش هوا در سیستم اگزوز است. برای بررسی موتور فن، ابتدا برق مایکروویو را قطع کرده و سپس آن را از دیوار و یا کابیت جدا کرده و پایین بیاروید. موتور فن معمولا در پشت مایکروویو و نزدیک به سطح بالایی قرار دارد. کاور موتور فن را برداشته و سعی کنید آن را با دست بچرخانید. اگر نچرخید، باید آن را تعویض کنید. اگر فن می چرخد، با یک مولتی متر آن را تست کنید. اگر پیوستگی نشان نداد، فن را تعویض کنید. اگر فن پیوستگی نشان داد، فقط گزینه تست ولتاژ زنده باقی می ماند که بررسی شود فن برق دریافت می کند یا خیر. این تست باید حتما توسط افراد متخصص و صلاح دیده انجام شود.

چرا مایکروویو جرقه می زند؟

اگر متوجه جرقه در مایکروویوی که در حال کار کردن است شدید، باید ابتدا حفره داخلی مایکروویو را بررسی کنید. اگر تکه های غذا در محفظه داخلی مایکروویو باقی مانده است، ممکن است در اثر استفاده از مایکروویو چندین بار پخته شود و در نهایت در داخل مایکروویو ایجاد جرفه کند. این مسئله همچنین در مواردی که روغن در سقف محفظه داخلی مایکروویو چسبیده باشد، اتفاق می افتد. پیشنهاد می کنیم قبل از هر کاری محفظه داخلی مایکروویو را کامل تمیز کنید.

  • دیود ولتاژ بالا

اگر در مایکروویو در حال کار خود جرقه مشاهده کردید، ممکن است دیود ولتاژ بالا باز و یا اتصال کوتاه شده باشد. دیود ولتاژ بالا به همراه خازن و مگنترون حرارت مورد نیاز مایکروویو را فراهم می کند. قبل از اینکه سعی کنید به دیود دسترسی پیدا کنید، مایکروویو خود را از برق بکشید، بدنه خارجی را بردارید و خازن را تخلیه الکتریکی کنید تا دچار شوک الکتریکی نشوید. می توانید با مولتی متر پیوستگی دیود را چک کنید. در یک دیود سالم، باید در یک جهت مقاومت پایین و در جهت دیگر مقاومت بالا نمایش داده شود. اگر دیود ولتاژ بالا در دو جهت مقاومت پایین نشان داد، باید تعویض شود.

  • همزن

همزن کمک می کند که در مایکروویو حرارت یکنواخت ایجاد شود. انرژی ای که دستگاه تولید می کند، توسط همزن به طور یکنواخت پخش می شود. اگر همزن مایکروویو درست کار نکند و انرژی به جای اینکه در همه جا پخش شود فقط در یک جای خاص متمرکز شود، ممکن است باعث سوختگی و جرفه زدن شود. دو دلیل برای کار نکردن همزن وجود دارد: یا موتور محرک خراب است و یا تسمه همزن خراب شده و کار نمی کند.

هانیه اکبرپور بازدید : 78 شنبه 20 مرداد 1397 نظرات (0)
نتیجه تصویری برای نحوه تعمیر همزن

قطعات همزن :

1-محفظه موتور

2- کليد

3- صفحه اتصال

4-بدنه يا قاب موتور

5- نگهدارنده چرخ دنده

6- A استاتور

7- روتور

8- چرخ دنده

9- واشر چرخ دنده

10- نگهدارنده يا تاقان A و

11- نگهدارنده چرخ دنده B و

12- پايه يا بدنه همزن

 13- همزن

14-سيم رابط

15- بالا برنده

16- فنر بالا برنده

17- زغال

18- ترمينال زغال

19- نگهدارنده شفت يا محور

20- صفحه اتصال B و

21- نگهدارنده ياتاقان B و

22- صفحه مشخصات

 23- 24 -25- 26- و27-پيچ

28- ياتاقان بدون روغن.

 

 

مراحل باز کردن همزن دستي جهت تعمير:

1- پايه،بدنه،بالا برنده،کليد و صفحه اتصال A

الف: با باز کردن پيچ هاي مخصوص بدنه همزن ،که روي موتور قرار گرفته ، بدنه جدا مي شود.

ب: بعد از باز کردن پيچ هاي مخصوص موتور را بيرون بياوريد.

ج: بالابرنده وفنر بالا برنده را از محفظه موتور خارج کنيد.

د: توسط باز کردن پيچ هاي مربوطه صفحه اتصال وکليد را جدا نماييد.

ه: توسط باز کردن لحيم ترمينال هاي کليد،کليد را خارج کنيد.

و:با قطع سيم هاي رابط از صفحه اتصال A،صفحه اتصال را خارج نماييد.(مطابق شکل).

2- چرخ دنده وصفحه اتصال B

الف:پيچ هاي مخصوص دو نگهدارنده چرخ دنده A,Bرا باز کنيد وچرخ دنده نگهدار Aرا در آوريد(مطابق شکل).

ب:چرخ دنده ها را به طرف پايه بکشيد وآن را خارج کنيد.چرخ دنده را از نظر موقعيت علامت گذاري کنيد تا موقع مونتاژبا مقابل هم قرار دادن علامت ها در دو چرخ دنده مونتاژ صحيح دو قطعه صورت گيرد. (مطابق شکل)

ج:پيچ هاي ياتاقان نگهدار B را باز کرده وياتاقان نگهدار B را در آوريد.

د: لحيم ترمينال هاي زغال را از صفحه اتصال B باز کنيد.

 

 

3- زغال

الف:با توجه به شکل ها بعد از خارج کردن صفحه اتصال B،يک پيچ گوشتي کوچک داخل سوراخ مربعي شکل زغال نگهدار نموده ولبه ترمينال زغال را به سمت پايين فشار دهيد وترمينال را خارج کنيد.

 

سرويس و تعمیر همزن:

1- هر گز محفظه موتور را به منظور شست شو زير آب نگيريد.

2- هنگام کار با همزن مواظب باشيد که سيم رابط با پره هاي همزن در گير نشود.

3- از به هم زدن مواد سخت وغليظ که در توان دستگاه نمي باشد خود داري نماييد.

4- سيم رابط زخمي را هر چه زود تر تعويض نماييد.

5- پره هاي همزن را پس از شستن خشک نماييد.

6- در صورتي که پره ها کج شده اند آن ها را تعمير يا تعويض نموده وهنگام جا زدن آن ها دقت کافي مبذول نماييد.

7- در صورتي که همزن در مواد گير کرده ونچرخيد بلافاصله دستگاه را خاموش کنيد.

8- سعي کنيد همزن را درون مواد ظرف روشن وخاموش کنيد تا از پاشيدن مواد به اطراف جلو گيري شود.

9-هنگام کار همزن ،دست،کفگير،قاشق و نظاير آن ها را به پره ها نزديک نکنيد.

10- از همزن براي مدت طولاني استفاده نشود (زمان بيش از 30 دقيقه مجاز نمي باشد.).

 

عيب يابي و تعمير همزن:

عيب1- همزن روشن نمي شود.

علت1- پريز برق ندارد.سيم رابط يا اتصال سيم به دوشاخه قطع شده است.

رفع عيب1- پس از اطمينان از برق پريز ،سيم رابط ودوشاخه را به کمک اهم متر آزمايش نموده ورفع عيب نماييد.

 

عيب2- همزن کار نمي کند.

علت2- کنتاکت هاي کليد اتصال کامل ندارند.

رفع عيب 2- با خم کردن کنتاکت ها اتصال را کاملآ برقرار کنيد.

عيب3- همزن روشن نمي شود

علت3- کنتاکت هاي کليد با جسم خارجي تماس دارد.

رفع عيب3- جسم خارجي را بر داريد وکنتاکت ها را تميز کنيد.

 

عيب4- همزن کار نمي کند.

علت4- سيم پيچ استاتور معيوب است.

رفع عيب 4- استاتور را از نظر ظاهري وارسي ودر صورت مشکوک بودن با اهم متر آزمايش نموده ودر صورت سوختن آن را تعويض نماييد.

 

عيب5- همزن نمي چرخد.

علت5- آرميچر معيوب است.

رفع عيب5- آرميچر را طبق مطالب گفته شده در مورد تست آرميچر ها بررسي ودر صورت لزوم تعويض نماييد.

 

عيب6- دستگاه روشن نمي شود.

علت 6- زغال ها کوتاه شده است.

رفع عيب6- زغال ها را تعويض نماييد.

 

عيب7- دستگاه روشن نمي شود.

علت 7- فنر هاي زغال معيوب است .

رفع عيب7- فنر ها را بر رسي وتعويض نماييد.

 

عيب8- موتور آرام مي چرخد.

علت8- بين چرخ دنده ها جسم خارجي گير کرده است.

رفع عيب8- چرخ دنده ها را تميز وگريس کاري کرده در صورت لزوم تعويض نماييد.

 

عيب9- موتور آرام مي چرخد.

علت9-چرخ دنده ها خورده شده اند

رفع عيب9- چرخ دنده ها را تعويض و گريس کاري کنيد.

 

عيب10- موتور آرام مي چرخد.

علت10- مدار الکتريکي آرميچر يا استاتور اتصال کوتاه دارند.

رفع عيب10- مدار را بر رسي وتست نموده در صورت لزوم مورد را تعمير يا تعويض نماييد.

 

عيب11- موتور آرام مي چرخد.

علت11- زغال ها خوده شده اند.

رفع عيب11- زغال ها را تعويض نماييد.

 

عيب12- موتور آرام مي چرخد.

علت12-خوردگي وساييدگي در آرميچر.

رفع عيب12- آرميچر را تعويض نماييد.

 

عيب13- پره هاي همزن به هم گير مي کنند.

علت 13- پره ها کج شده است.

رفع عيب13- پره ها را تعمير يا تعويض نماييد.

 

عيب14- پره هاي همزن به هم گير مي کنند.

علت 14- چرخ دنده از محل خود خارج شده است.

رفع عيب14- موقعيت چرخ دنده ها را اصلاح کنيد.

 

عيب15- پره هاي همزن به هم گير مي کنند.

علت15- خوردگي چرخ دنده ها

رفع عيب 15- چرخ دنده ها را تعويض کنيد.

 

عيب16- همزن دستگاه از جاي اصلي خود خارج شده است.

علت16- چرخ دنده خراب است.

رفع عيب16-چرخ دنده را تعويض نماييد.

 

عيب17- موتور کار مي کند اما پره هاي همزن به صورت کم قدرت حرکت مي کنند ويا اصلا” حرکت نمي کنند.

علت17- چرخ دنده ها خورده شده اند

رفع عيب17- چرخ دنده هارا تعويض نماييد.

 

عيب18- وقتي کليد در وضعيت 1 قرار دارد (در همزن هاي 5 سرعته ) موتور کار نمي کند يا سرعت وضعيت 1 مانند وضعيت 2 مي باشد.

علت18- ديود سوخته است.

رفع عيب18- ديود را با اهمتر تست ودر صورت سوختن تعويض نماييد.

 

عيب19- همزن نمي چرخد وصداي هوم مي دهد.

علت19- چرخ دنده با جسم خارجي در گير است.

رفع عيب19- چرخ دنده را تميز،تعمير ويا تعويض نماييد.

 

عيب20- همزن نمي چرخد وصداي هوم مي دهد.

علت20- چرخ دنده تاب دارد يا خورده شده است

رفع عيب20- آن را تعويض نماييد.

 

عيب21- همزن نمي چرخد وصداي هوم مي دهد.

علت21- روتور يا استاتور سوخته است.

رفع عيب21- آن را بر رسي وتعمير يا تعويض نماييد.

 

عيب22- همزن نمي چرخد وصداي هوم دارد.

علت22- محور روتور تاب دارد.

رفع عيب22- آن را تعويض کنيد.

 

عيب23- همزن نمي چرخد وصداي هوم دارد.

علت 23- مواد سخت،خيلي فشرده يا خيلي زياد است.

رفع عيب23- براي اطمينان ،همزن را بيرون از مواد روشن کنيد در صورت صحت مورد مذکور ،مواد را تنظيم کنيد.

 

عيب24- همزن صداي نويز ايجاد مي کند.

علت 24- پره هاي همزن تغيير شکل يافته است.

رفع عيب24-پره ها را تنظيم يا تعويض نماييد.

هانیه اکبرپور بازدید : 72 سه شنبه 16 مرداد 1397 نظرات (0)

 

با توجه به اینکه تولید کنندگان به دنبال افزایش امکانات رفاهی و بالا بردن کارآیی ابزارها و تجهیزات تولیدی برای کاربران خانگی هستند، امروزه تنوع و گستره استفاده از لوازم خانگی رو به افزایش است. این لوازم شامل یخچال، فریزر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، کولرهای گازی، پکیج و آبگرمکن، جارو برقی، لوازم تهیه نوشیدنی، آبسردکن و… می باشد.

با وجود اینکه فناوری به کار گرفته شده در لوازم خانگی روز به روز ارتقا می یابد، بازدهی و عمر مفید این وسایل افزایش می یابند اما از آنجایی که از قطعات الکتریکی و مکانیکی در ساخت تجهیزات استفاده می شود، ناگزیر ممکن است دچار استهلاک، نقصان و خرابی گردند.

بعلاوه با در نظر گرفتن وابستگی بسیار زندگی های امروزی به لوازم خانگی مقوله تعمیرات لوازم خانگی از اهمیت بسزایی برخوردار است. و با ملاحظه هزینه بر بودن و حساسیت این امر باید در انتخاب سرویس کار و تعمیر کننده لوازم خانگی خود دقت کافی را به خرج دهید تا خدای ناکرده دچار آسیب و خسرانی از این ناحیه نگردید.

تعمیر لوازم برقی در محل از چند جهت امتیاز محسوب می شود؛ اول اینکه شما بر کار تعمیر می توانید نظارت داشته باشید و از این لحاظ خیالتان راحت باشد. دوم اینکه روند تعمیر نسبت به زمانی که وسیله از منزل خارج شده و دوباره برگردد، سریع تر است و مطلب سوم اینکه ممکن است هنگام حمل و نقل لوازم خانگی، صدمه ای به آن وارد شود ولی در صورتیکه تعمیر لوازم خانگی در منزل صورت گیرد، از این بابت آسوده خاطر خواهید بود.


تعمیر و سرویس لوازم خانگی

تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 56
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 19
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 50
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 134
  • بازدید ماه : 315
  • بازدید سال : 2,114
  • بازدید کلی : 11,308